Reklama

Film

Początek podróży

2018-08-08 10:15

wd
Niedziela Ogólnopolska 32/2018, str. 54

„Na plaży Chesil” nie jest najgorszym filmem lata, niemniej jego autorzy, szczególnie reżyser Dominic Cooke, sporo nad tym pracowali. Kto czytał powieść Iana McEwana pod tym samym tytułem, miał dużo oczekiwań, wybierając się do kina, szczególnie, gdy przeczytał, że scenariusz napisał sam McEwan, film wyreżyserował niezły reżyser teatralny, a obsadę stanowią gwiazdy. Niestety, główni bohaterowie – Florence (Saoirse Ronan) i Edwarda (Billy Howle) – dla których już początek podróży poślubnej okazuje się gorzkim doświadczeniem – tak różnią się od siebie, że nie da się zrozumieć, jak mogli zawrzeć małżeństwo. Film tego wiarygodnie nie tłumaczy i to właśnie wiarygodność opowieści jest jednym z najsłabszych ogniw filmu. To, co jest w powieści, w filmie nie musi być istotne, a teatr – to już zupełnie inna para kaloszy. Na tym przykładzie wszyscy mogą się przekonać, że literaturę, film i teatr dzielą dobrze strzeżone granice.

Wybrane dla Ciebie

Reklama

Najpopularniejsze

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Rozumiem