Reklama

Poczta Polska: telefon do kuriera

2018-02-12 12:08

Anna Wyszyńska

niekverlaan/pixabay.com

Od początku lutego br. odbiorcy przesyłek kurierskich Poczty Polskiej dostają smsowe powiadomienia z numerem telefonu kuriera, który doręczy im paczkę. Nowe rozwiązanie umożliwia klientowi kontakt z kurierem i zwiększa komfort obsługi. Przesyłki kurierskie Poczty Polskiej codziennie doręcza 3500 kurierów.

Wprowadzona funkcjonalność daje klientom możliwość bezpośredniego skontaktowania się z kurierem doręczającym przesyłkę i uzgodnienia godziny jej przekazania. Dzięki temu odbiorca przesyłki oszczędza czas, a kurier Poczty Polskiej wygodniej zaplanuje trasę przejazdu. W rezultacie zwiększa się skuteczności doręczeń oraz satysfakcja klientów z poziomu obsługi. Pilotaż informatycznego rozwiązania odbył się jesienią ubiegłego roku na terenie Warszawy. Od lutego smsowe powiadomienia funkcjonują już we wszystkich lokalizacjach w kraju.

W dzień wizyty kuriera klienci dostają wiadomość o przykładowej treści: „W dn. 2018-02-12, kurier Adam będzie próbował dostarczyć Twoją przesyłkę nr EE143256789PL. Kontakt do kuriera: tel. 987 654 321” .

– Umożliwienie kontaktu klienta z kurierem pozwoli na zmniejszenie liczby sytuacji, gdy kurier próbujący dostarczyć paczkę nie zastaje nikogo pod wskazanym adresem. Jeśli chcemy, aby odbiorca przesyłki kurierskiej został uprzedzony o doręczeniu pamiętajmy o podaniu jego telefonu na etykiecie adresowej przy nadawaniu paczki – tłumaczy Michał Gawryluk, kierownik Działu Rozwoju Usług KEP w Poczcie Polskiej – Smsowe powiadomienie o numerze telefonu kuriera należy do nowości na rynku logistycznym, większość firm nie może się nim pochwalić. Poczta, decydując się na takie rozwiązanie, wyprzedza konkurencję i zwiększa satysfakcję swoich klientów.

Reklama

Rynek kurierski jest konkurencyjnym obszarem biznesu. Firma, która chce na nim zajmować pozycję lidera i wyznaczać nowe trendy musi szukać innowacyjnych rozwiązań i możliwości doskonalenia usług. Kluczem do efektywności są rozwiązania cyfrowe, które zmniejszają liczbę czynności wykonywanych przez człowieka i umożliwiają stały wzrost liczby obsługiwanych przesyłek bez generowania nowych kosztów.

Polski rynek e-handlu jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się w Europie. W 2017 r. Poczta Polska dostarczyła ponad 120 mln paczek i przesyłek eCommerce. Zgodnie ze strategią rozwoju firma planuje zwiększać swoje udziały w segmencie usług paczkowych i kurierskich i doskonalić jakość usług.

W listopadzie 2017 r. wszyscy kurierzy Poczty Polskiej zostali wyposażeni w terminale płatnicze, dzięki którym klient nie musi mieć przy sobie gotówki odbierając przesyłkę zamówioną za pobraniem. Transakcje kartą lub BLIKIEM zwiększają komfort korzystania z usług oraz skracają czas obsługi klienta. Stale rozwijana jest też sieć punktów odbioru przesyłek, do których poza placówkami pocztowymi należą: stacje Orlenu, kioski Ruchu oraz sklepy sieci Żabka i Freshmarket.

Tagi:
poczta polska

Wybrane dla Ciebie

Reklama

Najpopularniejsze

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Rozumiem