Reklama

Czy escape room jest bezpieczny?

2019-01-10 15:57

Agnieszka Bugała na podstawie mat. prasowych DUW

wikipedia

Wojewoda Dolnośląski przedstawiał raport straży pożarnej na dzień 7 stycznia 2019 r., dotyczący działań kontrolno-rozpoznawczych w lokalach przeznaczonych na escape room na Dolnym Śląsku. Do tej pory skontrolowanych zostało 25 lokali.

W 15 lokalach wykryto nieprawidłowości z zakresu ochrony przeciwpożarowej. W przypadku jednego lokalu wydano decyzję o zakazie eksploatacji. Została nałożona jedna grzywna w drodze mandatów karnych. Liczba stwierdzonych nieprawidłowości, w już skontrolowanych lokalach, wynosi kolejno: w zakresie ochrony przeciwpożarowej – 48, w zakresie warunków ewakuacji – 27. Kontrola wykazała także, że 6 lokali było użytkowanych w sposób niezgodny z przeznaczeniem obiektu budowlanego, natomiast 5 lokali znajdowało się w budynkach mieszkalnych lub częściach budynków przeznaczonych na cele mieszkalne. Według raportu Komendy Wojewódzkiej PSP we Wrocławiu najczęściej stwierdzane nieprawidłowości w obszarze warunków ewakuacji to m.in. brak oznakowania ewakuacyjnego, zawężenie dróg ewakuacyjnych oraz zamykanie drzwi w sposób uniemożliwiający ich natychmiastowe otwarcie w przypadku pożaru, składowanie materiałów palnych na drogach ewakuacyjnych. Z kolei w obszarze wymagań ochrony przeciwpożarowej niedotyczących warunków ewakuacji najczęściej stwierdzane nieprawidłowości to brak gaśnic, brak oznakowania gaśnic, brak instrukcji bezpieczeństwa pożarowego.

Wybrane dla Ciebie

Reklama

Najpopularniejsze

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Rozumiem