W wolnej chwili

Dyrektor Obserwatorium Watykańskiego o odkryciu 7 planet

wikimedia/common.pl

„Zostaliśmy stworzeni przez Boga miłości, radości oraz niespodzianek” – powiedział br. Guy Consolmagno SJ, komentując odkrycie przez NASA siedmiu planet podobnych do Ziemi. Dyrektor Obserwatorium Watykańskiego, jednej z najnowocześniejszych placówek astronomicznych na świecie, mającej obecnie siedzibę w Tucson w USA, podkreślił w ten sposób, że coraz lepiej poznawany wszechświat ciągle zaskakuje naukowców.

Br. Consolmagno dodał równocześnie, że to najnowsze odkrycie, choć „ekstremalnie interesujące”, nie ma jednak „znaczenia rewolucyjnego”, bo do podobnych już dochodziło.

Na trzech z zauważonych ostatnio planet może znajdować się woda, ponieważ leżą one w odpowiedniej odległości od gwiazdy, wokół której krążą. Dają więc nie tylko możliwość lepszego poznania powstawania różnych ciał niebieskich, ale także dostarczenia danych o organizmach biologicznych. „Tylko kiedy osiągniemy zrozumienie wielkiej różnorodności form życia, będziemy w stanie pojąć jego początki, jak też to, co rozumiemy przez słowo «życie»” – przyznał dyrektor Obserwatorium Watykańskiego.

2017-02-24 21:11

Romero - asteroida nosi imię arcybiskupa-męczennika

AR

Podczas beatyfikacji abp. Oscara Arnulfo Romero 23 maja br. kard. Angelo Amato powiedział, że jest on kolejną jaśniejącą gwiazdą na duchowym firmamencie Ameryki. Słowa te okazały się tylko po części metaforą, gdyż trzy miesiące później imię salwadorskiego błogosławionego otrzymała jedna z asteroid, dotychczas znana jako 13703 (1998 OR13).

George Weigel pyta: czy na Ukrainie trwa ludobójstwo?

2022-12-01 16:11
George Weigel

Monika Książek/Niedziela

George Weigel

​Czas skończyć ze sloganami i na poważnie zająć się tym, co dzieje się na wschodzie Europy. Świat musi skonfrontować się z faktami i odpowiedzieć na pytanie, czy na Ukrainie trwa ludobójstwo dokonywane ręką rosyjskiego agresora. Pyta o to George Weigel podkreślając, że bierność i niedowidzenie mogą sprawić, że powtórzy się historia ludobójstwa w Rwandzie i na Bałkanach czy eksterminacji ujgurskiej mniejszości w Chinach.

Ukraina: kolejny kapłan porwany przez rosyjskich żołdaków