Z błogosławionym Ojcem Achillesem do Maryi

Pielgrzymowanie jest wpisane w życie człowieka. Mówimy przecież, że jesteśmy pielgrzymami na tej ziemi, która jest naszym domem jedynie na chwilę naszego życia. Chrześcijanie od wieków praktykują pielgrzymowanie jako jeden ze sposobów pogłębienia wiary w Boga, a przede wszystkim jako swoiste przeproszenie za grzechy i dziękczynienie za otrzymane łaski. Jedną z form są pielgrzymki rowerowe. Idea takiej pielgrzymki została zapoczątkowana w Kosinie w 2006 r.
W dniach 15-18 lipca br. odbyła się II Rowerowa Pielgrzymka z Kosiny na Jasną Górę. Została ona zorganizowana przez Stowarzyszenie Rozwoju Lokalnego „Inicjatywa” w Kosinie wraz z parafią rzymskokatolicką pw. św. Stanisława Biskupa. Duchowym opiekunem i patronem pielgrzymki był urodzony w Kosinie bł. o. Achilles Puchała, za pośrednictwem którego pielgrzymi jechali wypraszać łaski i błogosławieństwa przed cudownym obliczem Matki Bożej Częstochowskiej. Bardzo istotnym elementem zarówno dla organizatorów, jak również uczestników pielgrzymki było przybliżanie postaci błogosławionego Rodaka oraz krzewienie Jego kultu w czasie drogi.
Pielgrzymka rozpoczęła się Mszą św. w intencji pielgrzymów w kościele parafialnym w Kosinie. Żegnani przez proboszcza ks. Jana Majkuta oraz parafian wyruszyliśmy w drogę.
W pielgrzymce rowerowej na Jasną Górę wzięło udział 27 osób z Kosiny oraz okolic. Najstarszy rowerzysta miał 57 lat, zaś najmłodszy 17. Trasa pielgrzymki została podzielona na 4 etapy, których łączny dystans wyniósł ok. 350 km. Po przejechaniu średnio 20 km zatrzymywaliśmy się na odpoczynek, w czasie którego wspólnie modliliśmy się oraz regenerowaliśmy siły przed dalszą drogą. Pierwszy nocleg mieliśmy w Radomyślu Wielkim (ok.100 km od Kosiny) w miejscowej szkole. Następnego dnia po Mszy św. i śniadaniu wyruszyliśmy w drogę. Mieliśmy do przejechania ok.100 km. Zmęczenie oraz wysoka temperatura dawały się już odczuć, lecz każdy za wszelką cenę starał się przezwyciężyć własne słabości i dojechać do Matki Bożej. Szczęśliwie dotarliśmy do Jędrzejowa, miejsca naszego drugiego noclegu. Następnego dnia dotarliśmy do Olsztyna k. Częstochowy, pokonując ok. 85 km. W kaplicy Centrum Duchowości Archidiecezji Częstochowskiej „Święta Puszcza”, gdzie nocowaliśmy, została odprawiona Msza św. pod przewodnictwem naszego Księdza Proboszcza, który przyjechał, aby wesprzeć nas dobrym słowem i modlitwą.
Ostatni etap wynosił zaledwie 20 km. Do Częstochowy wjeżdżaliśmy bardzo wzruszeni. Po czterech dniach podróżowania dotarliśmy wszyscy szczęśliwie przed oblicze Matki Bożej. Pod murami klasztoru wspólnie odmówiliśmy modlitwę dziękując za opiekę Jasnogórskiej Pani podczas pielgrzymki.
Dziękczynna Msza św. za uczestników drugiej kosińskiej pielgrzymki rowerowej została odprawiona w kaplicy Matki Bożej pod przewodnictwem naszego proboszcza ks. Jana Majkuta. Z Częstochowy wyjechaliśmy autokarem z głębokim przekonaniem, że w przyszłym roku wrócimy do naszej Matki.
Dla każdego z nas pielgrzymka ta była czasem pogłębiania życia duchowego i zbliżenia do Pana Boga, czasem refleksji, pokonywania własnych słabości i zmęczenia.
W imieniu wszystkich uczestników II Rowerowej Pielgrzymki z Kosiny do Częstochowy dziękuję Januszowi Kluzowi, prezesowi Stowarzyszenia Rozwoju Lokalnego „Inicjatywa” w Kosinie za wielkie zaangażowanie i profesjonalizm w zorganizowaniu pielgrzymki oraz wsparcie odczuwane przez każdego z nas w czasie drogi.

Uczestnik pielgrzymki

2007-12-31 00:00

Ghana: nie ma kościoła, w którym nie byłoby obrazu Bożego Miłosierdzia

2024-04-24 13:21

Jan Paweł II odbył pielgrzymkę do Ghany, jako pierwszą na Czarny Ląd, do tej pory ludzie wspominają tę wizytę - mówi w rozmowie z Radiem Watykańskim - Vatican News abp Henryk Jagodziński. Hierarcha został 16 kwietnia mianowany przez Papieża Franciszka nuncjuszem apostolskim w Republice Południowej Afryki i Lesotho. Dotychczas był papieskim przedstawicielem w Ghanie.

Maryjo ratuj! Ogólnopolskie spotkanie Wojowników Maryi w Rzeszowie

2024-04-21 20:23

Ks. Jakub Nagi/. J. Oczkowicz

W sobotę, 20 kwietnia 2024 r. do Rzeszowa przyjechali członkowie męskiej wspólnoty Wojowników Maryi z Polski oraz z innych krajów Europy, by razem dawać świadectwo swojej wiary. Łącznie w spotkaniu zatytułowanym „Ojciec i syn” wzięło udział ponad 8 tysięcy mężczyzn. Modlitwie przewodniczył bp Jan Wątroba i ks. Dominik Chmielewski, założyciel Wojowników Maryi.

Konkurs fotograficzny na jubileusz 900-lecia

2024-04-24 19:00

Bożena Sztajner/Niedziela

Do końca sierpnia 2024 trwa konkurs fotograficzny z okazji jubileuszu 900-lecia utworzenia diecezji lubuskiej. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody.

Bóg pragnie naszego zbawienia

Droga nawrócenia św. Augustyna

Święci i błogosławieni

W siedzibie MEN przedstawiono szokujący ranking szkół...

Wiadomości

Marcin Zieliński: Znam Kościół, który żyje

Maryjo ratuj! Ogólnopolskie spotkanie Wojowników Maryi w...

Krewna św. Maksymiliana Kolbego: w moim życiu dzieją...

Oświadczenie ws. beatyfikacji Heleny Kmieć

Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec

Bp Andrzej Przybylski: Jezus jest Pasterzem, nie...