Lubin

Ferie lubińskiej młodzieży

Korzystając z ostatnich dni ferii zimowych i dobrej pogody grupa młodzieży z parafii Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Lubinie wraz z księdzem opiekunem postanowiła wyjechać na wędrówkę w góry.

14 lutego o godz. 7.00 siedemnastoosobowa grupa spotkała się na wspólnej Eucharystii rozpoczynającej wyprawę. Już o 7.30 czekał na nas kierowca, który zawiózł nas do Janowic Wielkich. Całą drogę chłopcy sprawdzali zgodność naszego marszu z wytycznymi mapy. Pierwszym etapem naszej wędrówki był zamek Bolczów (a raczej jego ruiny). Pobyt na zamku uwieńczyliśmy wspólnym zdjęciem i ruszyliśmy w dalszą drogę czarnym szlakiem, a następnie niebieskim. W czasie wędrówki wiele razy zatrzymywaliśmy się, by podziwiać i upajać się pięknem natury, m.in. Gładziskami Janowickimi czy też Skalnymi Bramami. Nie ominęliśmy żadnej ze skał, z wielką radością wspinaliśmy się na ich szczyty.

W Dolinie Janówki czekały na nas niespodzianki. Jedną z nich był podmokły teren trawiasty, który trzeba było pokonać (niektórym nie udało się przejść suchą stopą), aby dojść do kolejnego celu, czyli Jańskiej Góry (565 m npm). Tu również były niespodzianki - piękne widoki zaśnieżonych Karkonoszy i Jeleniej Góry.

Z Jańskiej Góry doszliśmy do schroniska "Szwajcarka", gdzie wypiliśmy ciepłą herbatę, a także zjedliśmy drugie śniadanie. Zrelaksowani i posileni ruszyliśmy ku końcowi naszej wspólnej wędrówki, zdobywając jeszcze szczyt Krzyżnej Góry (654 m npm), a stamtąd spokojnie dotarliśmy do Trzcińska, gdzie umówiliśmy się z naszym kierowcą. O godzinie 16.15 ruszyliśmy w drogę powrotną do Lubina. Przez cały dzień dopisywał nam dobry humor, uśmiech na twarzy, ładna pogoda.

2002-12-31 00:00

Forum „Jestem mężczyzną, znam swoje miejsce”

2024-04-23 10:54

Mat.prasowy

Co słyszymy, trzeba rozgłaszać po dachach! (por. Mt 10, 27). Dlatego zapraszamy na spotkanie Forum pod hasłem „Jestem mężczyzną, znam swoje miejsce” w Częstochowie, 25 maja 2024 r. (sobota), w godzinach od 9 do 16. Będzie to wspólna Eucharystia oraz modlitwa o świętość dla współczesnych mężczyzn. Jak również możliwość wysłuchania konferencji wybitnych Gości oraz szansa na wymianę doświadczeń poprzez przedstawienie osobistego spojrzenia uczestników na męskie sprawy w ramach panelu dyskusyjnego.

Licheń: 148. Zebranie Plenarne Konferencji Wyższych Przełożonych Zakonów Żeńskich

2024-04-23 19:45

Mszą Świętą w bazylice licheńskiej pod przewodnictwem abp. Antonio Guido Filipazzi, nuncujsza apostolskiego w Polsce, 23 kwietnia rozpoczęło się 148. Zebranie Plenarne Konferencji Wyższych Przełożonych Zakonów Żeńskich. W obradach bierze udział ponad 160 sióstr: przełożonych prowincjalnych i generalnych z około stu żeńskich zgromadzeń zakonnych posługujących w Polsce.

2. rocznica sakry bpa Macieja Małygi

2024-04-24 09:11
Biskup Maciej Małyga w dniu sakry biskupiej

Tomasz Lewandowski

Dziś, 24 kwietnia, przypada 2.rocznica sakry biskupiej ks. bp. Macieja Małygi

Bp Artur Ważny o swojej nominacji: Idę służyć Bogu i...

Legenda św. Jerzego

Święci i błogosławieni

Słowo abp. Adriana Galbasa SAC do diecezjan w związku z...

Dziś w Ewangelii przedziwny wybór Boga i tajemnica

Maryjo ratuj! Ogólnopolskie spotkanie Wojowników Maryi w...

Krewna św. Maksymiliana Kolbego: w moim życiu dzieją...

Ilu jest katolików w Polsce? – analiza danych ze spisu...

Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec