Młodzież z Nowogardu na „Nartach z Jezusem”

13 lutego br. 53-osobowa grupa młodzieży z naszego miasta i okolic wyruszyła spod kościoła św. Rafała Kalinowskiego na coroczne zimowisko narciarskie „Narty z Jezusem”, tym razem do Szklarskiej Poręby

Przez cztery dni uczyliśmy się i doskonaliliśmy jazdę na nartach oraz snowboardzie. Szklarska Poręba urzekła nas swoim pięknym górskim klimatem, świeżym powietrzem oraz górską architekturą miasteczka. Na samym początku dobraliśmy sprzęt narciarski z wypożyczalni. Później początkujący młodzi narciarze odwiedzili stok „Pietkiewiczówka”, gdzie przy pomocy instruktora i ks. Tomasza stawiali pierwsze kroki. Natomiast bardziej zaprawieni w jeździe szusowali po stokach Skiareny: „Puchatku”, „Lolobrygidzie”, „Śnieżynce” i Hali Szrenickiej. Pięknie położone, długie i zaśnieżone nartostrady dawały nam wiele radości podczas zjeżdżania. Nie obyło się bez siniaków i stłuczeń, ale mimo to wszyscy uczestnicy byli zadowoleni i szybko zapominali o bólu. Mogliśmy także zwiedzać okolice Szklarskiej Poręby, udaliśmy się szlakiem do pięknych wodospadów, z Kamieńczykiem na czele, pozjeżdżaliśmy na sankach z profesjonalnego toru saneczkowego. Piątego dnia wyjechaliśmy do stolicy Czech, pięknej i zabytkowej Pragi. Zwiedziliśmy m.in.: katedrę św. Wita, Hradczany, Stare Miasto oraz Most Karola. Byliśmy świadkami słynnej w tym mieście zmiany warty żołnierskiej przy Pałacu Prezydenckim. Jednym zdaniem: Praga nas urzekła. Każdy dzień rozpoczynaliśmy poranną modlitwą - jutrznią, a kończyliśmy Mszą św. w radosnej młodzieżowej oprawie. Przy wspólnej modlitwie i śpiewaniu miło spędzaliśmy czas. Mieliśmy także okazję przystąpić do spowiedzi i Komunii św. Nie obyło się bez wieczornych atrakcji. Oglądania filmów, karaoke i podziwiania miejscowych artystów.
Dziękujemy naszym opiekunom: ks. Adamowi Słomińskiemu, ks. Dominikowi Szczygielskiemu, s. Maksymili Grzyśnik i Łukaszowi Linkiewiczowi oraz ks. dziekanowi kan. Kazimierzowi Łukjaniukowi za pomoc i organizację wyjazdu. Oby takich wyjazdów było więcej!
Oto kilka świadectw uczestników wyjazdu:
Auri: „Dzięki codziennym modlitwom zrozumiałam, kim właściwie jestem. Ciągle towarzyszyły mi chrześcijańskie piosenki, grane przez wybitnego muzyka Łukasza. W czasie wyjazdu nie było chwili, w której bym się nudziła, a osoby, które poznałam, zapewniały mi ciągłą rozrywkę. Pięknie jeździło mi się także na nartach i desce. Ogólnie cały wyjazd bardzo mi się spodobał i za rok też będę chciała tak spędzić choć część ferii”.
Agata: „Na «Narty z Jezusem» pojechałam w tym roku po raz pierwszy. Byłam mile zaskoczona tym wyjazdem. Księża byli wspaniali! Nawiązałam silną więź z Bogiem dzięki niezwykle przejmującej spowiedzi św. i głęboko prowadzonych Mszach św. Poznałam wielu ciekawych ludzi i spełniłam swoje kolejne życiowe marzenie: nauczyłam się jeździć na nartach. Każdy dzień był radosny i dostarczał nowych niezapomnianych wrażeń. Już dziś z niecierpliwością odliczam dni do następnych ferii”.
Kacper: „Na «Nartach z Jezusem» poznałem wielu nowych ludzi, którzy tak jak ja chcieli uczestniczyć w jeździe na nartach oraz spotkać Boga. Wycieczka okazała się fantastyczna, z racji tego, że wszyscy się zintegrowali i był stały kontakt między uczestnikami oraz że sporo jeździliśmy na nartach, śniegu nie brakowało. Księża byli bardzo wyrozumiali i wielkoduszni, podobnie jak siostra zakonna. Dzięki temu wyjazdowi zmieniłem swoje postrzeganie świata chrześcijan, a głównie na Jezusa. Nauczyłem się dobrowolnie uczęszczać do sakramentu spowiedzi św. oraz wybaczać innym. Za rok wybiorę się na pewno”.

2011-12-31 00:00

Jak mieszkańcy Stanowic odbudowali symbole wiary

2024-08-30 09:23
Krzyż na wieży kościoła i wyremontowana kapliczka przez mieszkańców wsi

Sołectwo Stanowice

Każdego miesiąca tysiące kierowców podróżują drogą wojewódzką 382 łączącą Strzegom ze Świdnicą. Na tej trasie znajduje się charakterystyczny punkt, który przykuwa uwagę - krzyż na wieży miejscowego kościoła.

Kamil Semeniuk: Modlę się o zdrowie i sukcesy dla rodziny i drużyny

2024-08-28 20:54

Rzymskokatolicka Parafia p. w. Narodzenia Pańskiego w Pajęcznie

"Modlę się rano i wieczorem zawsze prosząc o różne rzeczy, o zdrowie, sukcesy dla siebie, swojej rodziny, dla drużyny" - mówił Kamil Semeniuk, srebrny medalista Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 18 sierpnia w programie "Między Ziemią a Niebem".

Sosnowiec: po 416 dniach w Kościele św. Floriana znów odprawiono Mszę Świętą

2024-08-31 08:58

416 dni minęło od pożaru, w którym spłonął dach kościoła św. Floriana w Sosnowcu. Kościół udało się odbudować, a parafianie znów mogą uczestniczyć tu w Mszy Świętej.

Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Wspomnienie Przebicia Serca św. Teresy od Jezusa

Święci i błogosławieni

Zabawa minister edukacji w nadczłowieka

Wiadomości

Warszawa: Sześciolatka w oknie życia

Sakrament pokuty i pojednania to niewyczerpane źródło...

Jest decyzja sądu ws. ks. Olszewskiego!

Wiadomości

Zmiany kapłanów 2024 r.

Nowenna do Matki Bożej Częstochowskiej

Powstał krótki film o

W wolnej chwili

Powstał krótki film o "Ostatniej Wieczerzy". To...