Niedziela Wrocławska

#28 - Wspomnienie Pielgrzyma

Zapraszamy na 28. część pielgrzymkowych wspomnień Bogumiły Cichockiej z gr. 14, Pieszej Pielgrzymki Wrocławskiej. Dziś prezentujemy fragment kroniki z 10 sierpnia 2005 roku (Wejście na Jasną Górę ).

6:00 - Janusz (mąż) przyjechał po mnie do Helenki z mamą i Marysią.

6:30 - Pobudka

7:00 - Jesteśmy na polu namiotowym obok kościoła. Jest tam przepiękna kapliczka Matki Bożej. Chcieliśmy ją upamiętnić na zdjęciu. Po zrobieniu zdjęć, Janusz odwiózł mamę i Marysię na Jasną Górę, a ja idę do swoich współbraci i sióstr pielgrzymkowych, aby wyruszyć na ostatni etap pieszej pielgrzymki na Jasną Górę do ukochanej Matki Bożej naszej.

7:30 - Wyjście, śpiew, modlitwa poranna, Godzinki. W pielgrzymce są różne sytuacje. W nocy została wzięta do szpitala jedna z sióstr. Trudno, to jest pielgrzymka i nie każdy ma wystarczająco zdrowia i sił. Pielgrzymka to niesienie krzyża. Każdy ma swój krzyż. Modlitwa o jej zdrowie, aby mogła jak najszybciej wrócić do domu. Śpiew popularnych starych pieśni maryjnych, śpiew, zabawa. Zbliżamy się do Jasnej Góry.

Prezentacja:

Przewodnikiem grupy 14 - naszej, jest ksiądz Mariusz Dębski. Oprócz niego księża: Sławek, Marcin, brat zakonny Ryszard Kasprzak. W naszej grupie najstarsza jest siostra Ludwika - 69 lat. Najmłodszy brat Tomasz - 4 lata. Po Pielgrzymce Wrocławskiej wchodziła Pielgrzymka Świdnicka z przewodnikiem ks. Romualdem Brudnowskim. Na uroczystej Mszy św. był abp Marian Gołębiewski

11:20 - Msza św. Przewodniczy jej metropolita wrocławski ks. abp Marian Gołębiewski. Księża i pielgrzymi 25. PPW i 2. Świdnickiej Pielgrzymi przyzwyczailiśmy się jak przy sercu Maryi bije nasze serce. Gdy czujemy to bicie to radujemy się, gdy tego nie czujemy, to trzeba się tym przejąć - tam mówił Jan Paweł II.

Jasna Góra to wieczernik narodu. Jesteśmy w wieczerniku, by powiedzieć - Zostań z nami Panie. Jesteśmy zaproszeni, aby na ołtarzu z chlebem i winem złożyć nasze ofiary i intencje. Wielka jest moc Eucharystii. Na Jasnej Górze uczymy się przeżywać z Matką Święta Eucharystię.

Życzenia, aby każdy z nas słyszał głos Matki - “Nigdym ja ciebie ludu nie opuściła.”

Powitanie Paulinów Jasnogórskich. Teraz biskup bierze wszystkie intencje, aby modlić się za kościoły wrocławskie i inne. Za jego pośrednictwem prosimy Jezusa Chrystusa, aby zsyłał nam łaski. To wszystko przedkładamy Matce Bożej.

Homilia - głosi abp Gołębiewski

Drodzy przewodnicy, księża i pielgrzymi.

Za 25 lat pielgrzymowania, za to, że tu jesteście, za modlitwę, za to, że z wytrwaliście, że odrodziły się nasze serca.

Tutaj każdy był wolny nawet podczas napadu Szwedów, wojen, totalitaryzmu.

Maryja wybiera się do Elżbiety z pośpiechem. Niedawno dowiedziała się, że będzie matką. Maryja chciała spowodować spotkanie Jezusa ze świętym Janem Elżbiety.

To opisane jest w Łukaszowej Ewangelii. Wiara w spełnienie słowa Bożego. potwierdzona jest w Zwiastowaniu. Maryja pozostanie dla wierzących wzorem do naśladowania. Pan Bóg mówi do nas przez kapłanów przez Kościół. Święci i błogosławieni umieli odczytywać wolę Bożą. Bóg może używać każdego z nas jako narzędzie do głoszenia chwały Boga. Chrystus przyszedł, aby służyć. Ojciec Święty wzywał do służenia chorym i starym. Wychodzić z pomocą do ludzi potrzebujących. Elżbieta została brzemienną jako stara kobieta. Maryja młodziutka od razu poszła służyć starszej potrzebującej. Modlitwa może być różna - prywatna, liturgiczna, zbiorowa, pojedyncza.

Eucharystia - dziękczynienie - modlitwa - pokorne przeproszenie Boga za zło, które uczyniliśmy. Wznosimy modły ku Bogu.

Ewangelia opisuje spotkanie dwóch matek. Inne spotkanie to w konfesjonale, na Mszy św. Wszystkie spotkania prowadzą do wielbienia Chrystusa. Umiejmy nieść Boga wszystkim, szczególnie tym, którzy nie znają drogi do kościoła. Czyńmy dobrze, abyśmy mieli łaskę u Boga. Maryja króluje na Jasnej Górze. Tutaj nasz naród zawsze wolnym. W 1956 roku kardynał Stefan Wyszyński był w więzieniu. w 1966 roku Wyszyński przemawia do nas, że wszyscy będziemy wolni, bo do wolności wzywa nas Chrystus. Amen. Co Ewa straciła przez niewiarę, Maryja odzyskała przez wiarę.

W czasie Komunii św. śpiew - “Przychodźcie na ucztę do Syna Bożego. Przyjmijcie ten chleb, co Pan daje nam.”

Podziękowania dla pielgrzymów 25. PPW. i 2 ŚPW, ks. Stanisława “Orzecha” Orzechowskiego i ks. Romualda Brudnowskiego, wszystkim przewodnikom, siostrom zakonnym, pielgrzymom, że szli modląc się w różnych intencjach, zanosząc wszystko Jasnogórskiej Pani.

Dziękujemy ks. arcybiskupowi za przybycie na nasze wejście.

Co zostało z pielgrzymki? Najważniejszą łaską, że razem przeżyliśmy Chrystusa. Na zakończenie Orzech powiedział, abyśmy poszli kupić sobie loda w nagrodę.

Tak też uczyniliśmy.

Podziękowania ks. Brudnowskiego.

Błogosławieństwo.

Do zobaczenia za rok.

14:30 - Wyjeżdżamy do domu. Orzech życzył szczęśliwej podróży i taka była. Szczęśliwie przyjechaliśmy do domu.

0 0
2021-02-28 12:00

Dziś Wielki Czwartek – początek Triduum Paschalnego

Pio Si/pl.fotolia.com

Od Wielkiego Czwartku Kościół rozpoczyna uroczyste obchody Triduum Paschalnego, w czasie którego będzie wspominać mękę, śmierć i zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa. W Wielki Czwartek liturgia uobecnia Ostatnią Wieczerzę, ustanowienie przez Jezusa Eucharystii oraz kapłaństwa służebnego.

Tajemnica Wielkiego Czwartku wciąga nas w przepastną ciszę Ciemnicy

Święte Triduum – dni, których nie można przegapić. Dni, które trzeba nasączyć modlitwą i trwaniem przy Jezusie.

Papież w więzieniu dla kobiet: jego obecność przesłaniem nadziei

2024-03-28 13:22

Obchody Triduum Paschalnego Franciszek rozpocznie w tym roku w więzieniu kobiecym, gdzie będzie sprawował Mszę Wieczerzy Pańskiej. Dyrektor rzymskiej placówki podkreśla, że zarówno dla osadzonych, jak i pracowników zakładu karnego będzie to znak nadziei na przyszłość.

Dziś Wielki Czwartek – początek Triduum Paschalnego

Triduum Paschalne - trzy najważniejsze dni w roku

Postawiono zarzuty ks. Michałowi O.

Roxie Węgiel: Wiara w Boga wyznacza mi kierunek życia

Bratanek Józefa Ulmy o wujku: miał głęboką wiarę,...

Jak przeżywać Wielki Tydzień?

Przewodniczący KEP: rozpoczynamy dziewięcioletnią...

W internecie pojawiło się nieznane dotąd nagranie...

Abp Galbas: Mówienie, że diecezja sosnowiecka jest...