Dzień 8. – Po górach, dolinach…ku Jasnej Górze!

2018-08-09 19:31

Ks. Krzysztof Hawro

Ks. Krzysztof Hawro/Niedziela

Kolejny dzień wędrówki rozpoczęliśmy wcześnie, bo już o godz. 6 w kościele pw. Ducha

Świętego, diecezjalnym sanktuarium św. Jana Pawła II, zgromadziliśmy się na Mszy św.

Przewodniczył Jej kustosz miejsca ks. kan. Szczepan Janas.

Po Eucharystii, chwili wolnej na spożycie śniadania pożegnaliśmy niezwykle gościnnych

gospodarzy i wyruszaliśmy na trasę wiodącą ze Staszowa w stronę Chmielnika. Dzień był

bardzo słoneczny. Od Kurozwęk droga stała się kręta i górzysta za to z pięknymi widokami

na sady. Niektórzy ze względu na ukształtowanie terenu ten etap uważają o wiele trudniejszy

od słynnego poligonu.

Obiad zjedliśmy w średniowiecznych murach Szydłowa i przez Jarząbki, Gnojno i Zrecze (od

którego zaczęliśmy rozchodzić się na noclegi) dotarliśmy do Chmielnika.

Dzisiaj w sposób szczególny na naszym pielgrzymim szlaku okazywaliśmy wdzięczność

kapłanom za posługę w czasie pielgrzymki. Hasłem dzisiejszego dnia były słowa: „Maryja w

drodze do niepodległej Polski”.

Tagi:
pielgrzymka

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.