Narodowa Pielgrzymka do św. Ojca Pio – Dzień 4.

Pielgrzymi podczas modlitwy przy grobie o. Dolindo

Ks. Krzysztof Hawro

Pod patronatem Tygodnika Katolickiego „Niedziela” trwa Narodowa Pielgrzymka do św. Ojca Pio. W czwartym dniu pielgrzymi odwiedzili Neapol, Pompeje i Pietrelcinę.

Dzień rozpoczęliśmy bardzo wcześnie ale z sercem pełnym radości, bo przecież coraz bliżej spotkania ze św. Ojcem Pio. Wczesnym rankiem opuściliśmy hotel w Ottaviano i udaliśmy się do Neapolu. Tu przeszliśmy ulicami miasta, zwiedziliśmy miejscową katedrę, pomodliliśmy się przy relikwiach św. Januarego.

Z katedry udaliśmy się do Kościoła Matki Bożej z Lourdes i św. Józefa. To tu, w bocznej nawie znajduje się grób ojca DolindoRutolo, znanego wszystkim autora krótkiej modlitwy: Jezu, Ty się Tym zajmij. Każdy z nas miał możliwość modlitwy przy grobie i trzykrotnego zapukania w sarkofag, do czego zachęcał za życia sam ojciec Dolindo.

Zobacz zdjęcia: Narodowa Pielgrzymka do o. Pio

W Neapolu spotkała nas miła niespodzianka. Idąc ulicą spotkaliśmy dwóch nastolatków, z których jeden gdy usłyszał polski język, wykrzyknął: Polonia belissima! (bardzo piękna Polska). Na pytanie Pani przewodnik, skąd to wie, odpowiedział: z internetu. Było to bardzo miłe usłyszeć o naszej Ojczyźnie takie słowa.

Kolejnym punktem naszej wędrówki były Pompeje, gdzie zwiedziliśmy jeden z najlepiej zachowanych symboli czasów antycznych. Nawiedziliśmy też Papieskie Sanktuarium Matki Bożej Różańcowej, gdzie uczestniczyliśmy we Mszy świętej. Dziś Eucharystii przewodniczył ks. Paweł a ks. Dariusz wygłosił okolicznościowe słowo Boże. Na zakończenie Eucharystii do ołtarza podszedł jeden z pielgrzymów z małżonką. Pan Wiktor rok temu dowiedział się o chorobie jaką był rak złośliwy. Po ludzku nie było szans na uzdrowienie. Pozostała modlitwa. Oboje małżonkowie podjęli się modlitwy nowenną pompejańską. Po jej odprawieniu kolejne badania wykazały brak choroby. Podzielili się z nami tym świadectwem a stosowne dokumenty, z potwierdzeniem lekarzy pozostawili w sanktuarium.

Po Eucharystii udaliśmy się do Pietrelciny, małego miasteczka, w którym urodził się św. Ojciec Pio. Tu odwiedziliśmy Kościół Matki Bożej Anielskiej, w którym Ojciec Pio odprawił swoją Mszę świętą prymicyjną. Spacer uliczkami Pietrelciny zakończyliśmy wizytą w domu rodzinnym Ojca Pio, skąd udaliśmy się do autokaru. Po dniu pełnym wrażeń, czekała nas droga do San Giovanni Rotondo. A tam już tylko odpoczynek i oczekiwanie na kolejny dzień i spotkanie ze Świętym Stygmatykiem.

+1 0
2018-10-11 19:23

Jasna Góra: Kongres i Pielgrzymka Krucjaty Wyzwolenia Człowieka

Ks. Daniel Marcinkiewicz

W najbliższą sobotę, 28 września na Jasnej Górze odbędzie się Kongres Diakonii Krucjaty Wyzwolenia Człowieka, a następnego dnia 39. Ogólnopolska Pielgrzymka Krucjaty Wyzwolenia Człowieka.

Dni Krzyżowe 2024 - kiedy wypadają?

2024-04-25 13:08

Z Wniebowstąpieniem Pańskim łączą się tzw. Dni Krzyżowe obchodzone w poniedziałek, wtorek i środę przed tą uroczystością. Są to dni błagalnej modlitwy o urodzaj i zachowanie od klęsk żywiołowych.

Uroczystość Patronki narodu polskiego 3 maja

2024-04-26 20:46

BPJG

O obecności Maryi, zarówno w naszej historii, ale również w osobistej historii życia wielu Polaków przypomina uroczystość Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski 3 maja. To jedno z największych świąt maryjnych w Polsce i jeden z największych odpustów na Jasnej Górze.

Oświadczenie diecezji warszawsko-praskiej ws. księdza...

Świadectwo: Maryja działa natychmiast

Rodzina

Bóg daje nam miłość, wolność i nieskończenie więcej

Watykan: Msza św. w 10. rocznicę kanonizacji Jana Pawła...

Maryjo ratuj! Ogólnopolskie spotkanie Wojowników Maryi w...

Sosnowiec: bp Artur Ważny – nowym biskupem sosnowieckim

Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec

Bp Andrzej Przybylski: Jezus jest Pasterzem, nie...