Ta nowa akcja związana z internetem zrodziła się jako odpowiedź na alarmujące dane. Wynika z nich, że co trzeci nieletni użytkownik internetu w Europie (między 5. a 16. rokiem życia) był ofiarą nękania w sieci. Przybiera ono bardzo różne formy: od obrażania i zastraszania, po tworzenie grup dyskusyjnych czy stron na portalach społecznościowych wymierzonych np. przeciwko koleżance ze szkoły, na której ktoś chce się odegrać. Niejednokrotnie do sieci wrzuca się kompromitujące zdjęcia lub filmiki przedstawiające innych. Doprowadziło to do wielu już samobójstw wśród ofiar takich „żartów”. Internet coraz częściej staje się też miejscem „uwodzenia”, gdzie pedofile szukają nieświadomych niczego ofiar.
Stąd kampania „Stop nękaniu w internecie” ma uwrażliwić opinię publiczną na ten problem, który dotyka przede wszystkim dzieci i młodzież korzystające z portali społecznościowych. Jej celem jest także edukacja do bardziej świadomego korzystania z sieci i do roli, jaką mają tu do odegrania rodzice. Inicjatorzy akcji podkreślają, że problem będzie się pogłębiał wraz z rozwojem najnowszych technologii. Prostym przykładem jest rosnąca popularność smartfonów. Tylko w ubiegłym roku sprzedano ich na świecie ponad miliard sztuk.
Pomóż w rozwoju naszego portalu