Malanów

Z sercem do dzieci

Biorąc pod uwagę wakacyjny wypoczynek uczniów, powinno się uwzględniać przede wszystkim dobro dziecka i kwalifikacje wychowawców. Przykładem może być akcja letnia, zorganizowana przez parafię pw. św. Stanisława BM i św. Mikołaja w Malanowie i miejscowe władze samorządowe. Dzięki zgodnej współpracy i pomocy ludzi dobrej woli w świetlicy parafialnej, powstałej dzięki proboszczowi parafii - ks. kan. Stanisławowi Płaszczykowi, odbywały się półkolonie dla 40 dzieci: uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum.
Wakacje spędzone w miejscu zamieszkania okazały się bardzo ciekawe. Każdy dzień rozpoczęty Mszą św. był pełen niespodzianek. Chodziliśmy na piesze wycieczki, sprzyjające integracji grupy i poznawaniu środowiska, ludowych obyczajów, tradycji, historii i piękna przyrody. Spotykaliśmy się z wielką życzliwością spotykanych po drodze ludzi. Wiele czasu poświęcaliśmy na zabawy, konkursy i gry zespołowe. Wychowawcy opiekowali się dziećmi, nie oczekując za to żadnej zapłaty, zupełnie bezinteresownie. O codzienne posiłki, owoce, napoje i słodycze zadbali sponsorzy.
Podczas półkolonii odbyły się dwie wycieczki autokarowe. Pierwsza - do Kazimierza Biskupiego, gdzie znajdują się relikwie Pięciu Braci Męczenników. Zwiedziliśmy klasztor Misjonarzy Świętej Rodziny i klasztor Ojców Kamedułów w Bieniszewie, po czym udaliśmy się do sanktuarium Matki Bożej Bolesnej w Licheniu.
Druga wycieczka wiodła „Szlakiem Piastowskim”, przez Gniezno i Lednicę i stanowiła lekcję historii Polski, nieodłącznie związanej z chrześcijaństwem.
Półkolonie zakończyły się Mszą św., podczas której dziękowaliśmy Bogu za czas radości, dobroci i nauki życia we wspólnocie, Księdzu Proboszczowi za opiekę duchową i prawdziwie ojcowską troskę, sponsorom i władzom gminy z wójtem Gerardem Krzeszewskim na czele - za wszelkie okazane dobro. Półkolonie zakończyła zabawa przy ognisku, zorganizowana w miejscowości Celestyny. Dzieci występowały w ułożonych przez siebie skeczach i piosenkach, obrazujących sytuacje zaistniałe podczas półkolonii. Można też było „zwiedzić” galerię ich rysunków. Widownię stanowili organizatorzy, wychowawcy, sponsorzy, rodzice i goście z Ruchu „Komunia i Wyzwolenie” z Malanowa i Świdnicy.
Drugą inicjatywą wakacyjną był wyjazd do Zakopanego dziewięciorga dzieci z gminy Malanów, zorganizowany przez Ruch „Komunia i Wyzwolenie” przy wydatnej pomocy Urzędu Gminy w Malanowie, który ufundował przejazd i pokrył koszty związane z pobytem. W Zakopanem spotkaliśmy członków „Komunii i Wyzwolenie z całej Polski. Podobnie jak w czasie półkolonii i tu dzieci miały okazję do poznawania się, budowania przyjacielskich relacji. Atrakcje stanowiły wędrówki po górach, wspólne zabawy i śpiewy, liczne zajęcia z zakresu sztuk pięknych.
W drodze do Zakopanego zatrzymaliśmy się na Jasnej Górze, by powierzyć Matce Bożej samych siebie i nasze rodziny, natomiast w drodze powrotnej pojechaliśmy do sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Łagiewnikach, by modlić się w intencji osób uzależnionych od alkoholu oraz za rodziny dotknięte patologiami. W modlitwach nie zapomnieliśmy o wspólnocie parafialnej z Malanowa.
Przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego uczestnicy półkolonii i wakacji w Zakopanem „przeżywali to jeszcze raz”. Wspólnie spędziliśmy czas, przygotowując wystawę pt. Wakacje 2003 w naszej parafii. Została ona zaprezentowana 30 sierpnia w kościele parafialnym. Ks. kan. Stanisław Płaszczyk odprawił Mszę św. dziękczynną za dobro, jakiego doświadczyliśmy od Boga i w intencji dobroczyńców. Wierzmy głęboko, że w przyszłym roku zorganizujemy naszym dzieciom równie piękne, pożyteczne wakacje. A może jeszcze lepsze?

2003-12-31 00:00

Biskup nominat Krzysztof Nykiel: pragnę z ojcowskim sercem służyć Chrystusowi w Kościele

2024-05-03 14:57
bp Krzysztof Józef Nykiel

@VaticanNewsPL

Pragnę z ojcowskim sercem służyć Chrystusowi w Kościele. Serce Ojca, to serce w którym jest miejsce dla każdego, dlatego pragnieniem jest to, aby moja posługa, jako następcy Apostołów, była właśnie w ten sposób przeżywana i realizowana - powiedział Vatican News - Radiu Watykańskiemu regens Penitencjarii Apostolskiej, biskup nominat Krzysztof Józef Nykiel, którego 1 maja Papież Franciszek mianował biskupem.

Nabożeństwo majowe - znaczenie, historia, duchowość + Litania Loretańska

Maj jest miesiącem w sposób szczególny poświęconym Maryi. Nie tylko w Polsce, ale na całym świecie, niezwykle popularne są w tym czasie nabożeństwa majowe. [Treść Litanii Loretańskiej na końcu artykułu]

Ludzie o wielkim sercu

2024-05-04 15:21

Ks. Wojciech Kania/Niedziela

Z okazji wspomnienia św. Floriana w Sandomierzu odbyły się uroczystości z okazji Dnia Strażaka.

Zatrzymajmy się dziś i mocno przyjmijmy krzyż naszego...

#NiezbędnikMaryjny: Litania Loretańska - wezwania

Św. Florian, żołnierz, męczennik

Święci i błogosławieni

Wytrwajcie w miłości mojej!

Czy 3 maja obowiązuje wstrzemięźliwość od pokarmów...

Nakazane święta kościelne w 2024 roku

Świadectwo: Maryja działa natychmiast

Rodzina

Czy 3 maja obowiązuje nas udział we Mszy św.?