Wydarzenia z diecezji

„Metanoia” w drodze

6-7 września br. odbył się wyjazd integracyjny pracowników Centrum Psychologiczno-Pastoralnego „Metanoia”. W tym radosnym spotkaniu wzięło udział 14 osób zaangażowanych w pracę w Centrum. Pierwszym miejscem, które odwiedziliśmy, był romański kościół w Czerwińsku, którego powstanie datuje się na 1155 r. Dzięki gościnności Księży Salezjanów mogliśmy obejrzeć wystawę misyjną i zapoznać się z kulturą krajów Trzeciego Świata. Następnie skierowaliśmy nasze kroki do Zakroczymia, gdzie przyjął nas ks. kan. Jerzy Bieńkowski, a historię kościoła parafialnego z erudycją historyka sztuki przybliżył nam ks. mgr Grzegorz Ślesicki. Zostaliśmy urzeczeni otoczeniem kościoła parafialnego. Piękny i zadbany ogród pozwolił na chwilę zadumy nad wielkością i dobrocią Boga. Korzystając z okazji, na prośbę grupy ks. kan. dr Janusz Kochański, wicedyrektor naszego Centrum, opowiedział nam historię Ośrodka Apostolstwa Trzeźwości w Zakroczymiu.
Chcieliśmy też odwiedzić twierdzę w Modlinie, ale z powodu odbywających się uroczystości nie mogliśmy tego uczynić. Odwiedziliśmy natomiast kościół w Serocku, po którym oprowadził nas ks. prał. dr Jan Kasiński. Zaskoczyło nas piękno tego miasta i zauroczył widok Narwi. Z Serocka udaliśmy się na pyszny obiad do Popowa. Ośrodek Caritas i gościnność gospodarzy zachęca do korzystania z tego miejsca.
W Pułtusku czekało na nas wiele atrakcji. Najpierw udaliśmy się do parafii pw. św. Mateusza, gdzie ks. kan. Wiesław Kosek przybliżył nam dzieje bazyliki. Uczynił to jak prawdziwy kustosz - zostaliśmy oczarowani wiedzą, erudycją i miłością do Kościoła, jaką dało się zauważyć podczas półtoragodzinnego spotkania. Mieliśmy możliwość spaceru po parafialnym ogrodzie, pełnym unikalnych form roślinności. Potem przeszliśmy najdłuższym rynkiem Europy do Domu Polonii i podziwialiśmy piękno Narwi.
Ponieważ dzień chylił się ku zachodowi, udaliśmy się do Gościejewa - rodzinnej miejscowości dyrektora Centrum, ks. kan. dr. Romualda Jaworskiego, gdzie czekały na nas miejsca noclegowe przygotowane przez gospodarzy tego miejsca - Weronikę i Wojciecha Leśników. Po dniu pełnym wrażeń wszyscy ucieszyliśmy się chwilą odpoczynku przy kominku i ognisku. W radosnej atmosferze przeżywaliśmy wspólne chwile. Zachwyceni pięknem mazowieckiej wsi, ogromnym spokojem i radością, udaliśmy się na spoczynek.
Rankiem przywitało nas piękne, zaglądające przez okna słońce. Pobudzeni do życia nie mogliśmy dłużej pozostawać bierni na zaczepki promyków słonecznych. Sprawnie zorganizowaliśmy posiłek, by jeszcze przez krótki czas czerpać radość i siłę z darów natury. Najważniejszym wydarzeniem drugiego dnia była Eucharystia sprawowana w kościele w Gołyminie, gdzie ks. kan. Tomasz Cymerman przyjął nas z wielką serdecznością i towarzyszył w bezpośrednim spotkaniu z Chrystusem. Po Mszy św. zostaliśmy zaproszeni na plebanię na gorącą herbatę i odrobinę słodkości. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy w dalszą drogę.
Następnym przystankiem naszej wycieczki była Opinogóra, a w niej - Muzeum Romantyzmu. Dzięki przewodnikowi mogliśmy poznać bliżej życie Zygmunta Krasińskiego i jego rodu, a trzeba stwierdzić, że było dość bogate. Aby na chwilę zatrzymać się jeszcze w dobie romantyzmu, wybraliśmy się na spacer po parku otaczającym Muzeum.
Po krótkiej wizycie w zamku w Ciechanowie skorzystaliśmy z gościnności rodziców ks. Janusza Kochańskiego. A potem - już tylko droga do Płocka i piękne wspomnienia, które pozostaną na długo w pamięci.

2003-12-31 00:00

Kraków: 14. rocznica pogrzebu pary prezydenckiej Marii i Lecha Kaczyńskich

2024-04-18 21:40

Archidiecezja Krakowska

– Oni wszyscy uważali, że trzeba tam być, że trzeba pamiętać, że tę pamięć trzeba przekazywać, bo tylko wtedy będzie można budować przyszłość Polski – mówił abp Marek Jędraszewski w katedrze na Wawelu w 14. rocznicę pogrzebu pary prezydenckiej Marii i Lecha Kaczyńskich, którzy razem z delegacją na uroczystości 70. rocznicy Zbrodni Katyńskiej zginęli pod Smoleńskiem 10 kwietnia 2010 r.

Czy przylgnąłem sercem do Jezusa dość mocno?

Grażyna Kołek

Rozważania do Ewangelii J 6, 44-51.

Jezus jest dobrym pasterzem

2024-04-19 10:18

Adobe Stock

Jesteśmy dziećmi mocnego i dobrego Boga. Jesteśmy domownikami Boga miłości, który jest gwarantem naszej wolności, tej prawdziwej.

Święty ostatniej godziny

Niedziela Przemyska

Gdy spożywamy Eucharystię, Jezus karmi nas swoją...

Ilu jest katolików w Polsce? – analiza danych ze spisu...

Krewna św. Maksymiliana Kolbego: w moim życiu dzieją...

Przewodniczący KEP prosi, by najbliższa niedziela była...

„Niech żyje Polska!” - ulicami Warszawy przeszedł...

Zakaz działalności dla wspólnoty

Niedziela Zamojsko - Lubaczowska

Zakaz działalności dla wspólnoty "Domy Modlitwy św....

Rozpoczął się proces beatyfikacjny sł. Bożej Heleny...