Jednym z priorytetów jest zapewnienie sprawnych połączeń komunikacyjnych. Władze miasta chcą wykonać planowane inwestycje: dokończenie budowy Trasy Siekierkowskiej, budowę obwodnicy południowej, w zakresie
komunikacji szynowej - dokończenie budowy I linii Metra biegnącej do Młocin. Tam też powstać ma duży węzeł komunikacyjny. Szybki tramwaj z Bemowa będzie kursował na drugą stronę Wisły przez planowany
Most Północny. Na Młocinach powstanie też pętla autobusowa oraz duży parking.
Przejście podziemne pomiędzy Dworcem Gdańskim a stacją Metra Gdańska zapewni lepsze połączenie Metra z koleją. W przypadku komunikacji szynowej planowana jest modernizacja pętli tramwajowej Banacha
oraz na Gocławku. Miasto planuje też budowę sieci parkingów „park and ride”, gdzie właściciele aut będą mogli zostawić pojazdy, a dalej poruszać się komunikacją miejską.
Na pierwsze seminarium z cyklu Horyzont 2020 - Jaka Warszawa zaproszono biznesmenów, przedstawicieli małych przedsiębiorstw. Ci postulowali o zagwarantowanie na pl. Defilad przy PKiN miejsc
handlowych dla średniej i małej przedsiębiorczości. Warszawa nie sprzyja rozwojowi małej i średniej przedsiębiorczości. Większość dużych miast w Polsce, w przeciwieństwie do stolicy, supermarkety umiejscowione
ma na obrzeżach. Dzięki temu dobrze może rozwijać się sieć małych sklepików i punktów usługowych. Mali przedsiębiorcy krytycznie oceniają też politykę władz stolicy jeśli chodzi o określanie wysokości
czynszów oraz opłat dodatkowych z tytułu użytkowania lokali. Efektem jest wzrost podaży nad popytem jeśli chodzi o lokale pod wynajem. - W strategii rozwoju Warszawy nie można zapomnieć o stworzeniu
warunków do rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw - apelują handlowcy. Stolica skupia ok. 270 tys. małych i średnich przedsiębiorstw, co stanowi 50% zakładów znajdujących się na terenie woj.
mazowieckiego.
Przewodniczący Rady Warszawy Jan Maria Jackowski postuluje, aby jesienią dokument dotyczący strategii rozwoju stolicy został przyjęty przez Radę.
Pomóż w rozwoju naszego portalu