Piękną mamy Ojczyznę

Część tegorocznych wakacji blisko dwudziestoosobowa grupa młodzieży z parafii pw. Chrystusa Dobrego Pasterza w Ostrowi Mazowieckiej uczestniczyła w obozie wędrownym w Tatrach. W trakcie tego pobytu odbyliśmy piesze wędrówki Doliną Kościeliską, gdzie m.in. zwiedziliśmy Jaskinię Mroźną oraz przepiękny szlak Doliny Chochołowskiej. Uwieńczeniem naszej wędrówki było schronisko, w którym 23 czerwca 1983 r. spotkał się Ojciec Święty Jan Paweł II z przewodniczącym „Solidarności”, laureatem pokojowej nagrody Nobla, Lechem Wałęsą. Niemniej jednak największą satysfakcję sprawiło nam wspólne wejście na Giewont. U podnóża góry na chwilę zatrzymaliśmy się w Pustelni Sióstr Albertynek i św. Brata Alberta. Dużą atrakcją był również wjazd kolejką linową na Kasprowy Wierch. Uczestnicząc w niedzielnej Mszy św. w kościele pw. Matki Bożej Fatimskiej, który górale wznieśli jako wotum wdzięczności za uratowanie życia Ojcu Świętemu po zamachu 13 maja 1981 r., mogliśmy po raz kolejny usłyszeć, iż Kościół nigdy nie zrezygnuje z głoszenia i obrony prawdy, szczególnie w kontekście naszej integracji z Unią Europejską i zagrożeniami stamtąd płynącymi. Po Mszy św. odbyliśmy spacer w przepięknych ogrodach papieskich znajdujących się obok świątyni. Każdy wyjazd do Zakopanego łączy się także ze spacerem po Krupówkach. Tam zakupiliśmy upominki dla rodziców i rodzeństwa. Czas spędzony w pensjonacie „Szarotka” w Gliczarowie Dolnym pozwolił nam poznać życzliwość, troskę i wielkie serce górali. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w klasztorze na Jasnej Górze.
Zarówno pobyt w górach, jak i spływ kajakowy opisany w Niedzieli z 18 lipca br., były możliwe do zrealizowania dzięki zaangażowaniu finansowemu Urzędu Miasta w Ostrowi Mazowieckiej. W tym miejscu składamy gorące podziękowania burmistrzowi Mieczysławowi Szymalskiemu i całej Radzie Miasta. Ta forma wypoczynku letniego buduje silne więzi z Panem Bogiem i drugim człowiekiem, powoduje rozwój duchowy i wzmacnia siły fizyczne.

2004-12-31 00:00

Premier Włoch: papież weźmie udział w szczycie G-7

2024-04-26 18:35

PAP/GIUSEPPE LAMI

Papież Franciszek weźmie udział w szczycie G7 w dniach 13-15 czerwca, który odbędzie się w Borgo Egnazia w Apulii - ogłosiła premier Włoch Giorgia Meloni. Włochy obecnie przewodniczą Radzie G7.

Świadectwo: Maryja działa natychmiast

Archiwum prywatne

Historia Anny jest dowodem na to, że Bóg może człowieka wyciągnąć z każdej trudnej życiowej sytuacji i dać mu spełnione, szczęśliwe życie. Trzeba tylko się nawrócić.

Papież jedzie na Biennale w Wenecji – Watykan i sztuka współczesna

2024-04-27 11:06

PAP/EPA/GIUSEPPE LAMI

Jutro papież papież Franciszek odwiedzi Wenecję. Okazją jest trwająca tam 60. Międzynarodowa Wystawa Sztuki - Biennale w Wenecji. Ojciec Święty odwiedzi Pawilon Stolicy Apostolskiej, który w tym roku znajduje się w więzieniu dla kobiet, a prezentowana w nim wystawa nosi tytuł - "Moimi oczami". Wizyta papieża potrwa około pięciu godzin obejmując między innymi Mszę św. na Placu św. Marka. Planowana jest również prywatna wizyta w bazylice św. Marka. Jak się podkreśla, papieska wizyta będzie "kamieniem milowym w stosunku Watykanu do sztuki współczesnej".

Oświadczenie diecezji warszawsko-praskiej ws. księdza...

Kard. Stanisław Dziwisz kończy 85 lat

Giuseppe Moscati – lekarz, który leczył miłością

Święci i błogosławieni

Prośmy Pana Boga, aby pomnażał naszą wiarę

Maryjo ratuj! Ogólnopolskie spotkanie Wojowników Maryi w...

Sosnowiec: bp Artur Ważny – nowym biskupem sosnowieckim

Matka Boża Dobrej Rady

Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec