Pielgrzymka szlakiem papieskim

„Być uczniem Chrystusa, to być w drodze”

Niedziela legnicka 42/2004

W życie wspólnoty parafialnej w Małuszowie już na trwałe wpisały się pielgrzymki. W maju tego roku byliśmy w Licheniu, w sierpniu, na zakończenie wakacji dzieci odwiedziły Krzeszów, a we wrześniu udaliśmy się na pielgrzymkę szlakiem papieskim. Pierwszego dnia - 10 września o godz. 6.30 uczestniczyliśmy we Mszy św. w Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Łagiewnikach. Modliliśmy się przy relikwiach św. Faustyny Kowalskiej. Następnie zwiedziliśmy bazylikę Miłosierdzia Bożego, oraz wysłuchaliśmy prelekcji wygłoszonej przez jedną z sióstr. Podziwialiśmy panoramę Krakowa z wieży sanktuarium. Kolejnym punktem naszej pielgrzymki było Zakopane - Krzeptówki i sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej. Po południu odwiedziliśmy zabytkowy cmentarz w Zakopanem, a następnie Krupówki. Na nocleg udaliśmy się do Białego Dunajca, gdzie korzystaliśmy z gościny gaździny Marii. Wczesnym rankiem 11 września po śniadaniu pojechaliśmy do Ludźmierza. Zwiedziliśmy Ogród Różańcowy i uczestniczyliśmy w Drodze Krzyżowej. Kolejnym etapem naszej pielgrzymki była Kalwaria Zebrzydowska. Tam w południe uczestniczyliśmy we Mszy św., a później zobaczyliśmy słynną Drogę Kalwaryjską. Ostatnim etapem naszej pielgrzymki były Wadowice, rodzinne miasto Jana Pawła II. Modliliśmy się w kościele parafialnym, gdzie został ochrzczony Karol Wojtyła. A później odwiedziliśmy rodzinny dom Ojca Świętego. Próbowaliśmy też słynnych wadowickich kremówek. Na szlaku pielgrzymim modliliśmy się za dzieci, młodzież, chorych, oraz rodziny naszej parafii i darczyńców. Wspominaliśmy też zmarłych kapłanów, którzy u nas pracowali i zmarłych z naszych rodzin. W czasie podróży oprócz modlitwy i śpiewu rozważaliśmy także znaczenie Dekalogu. Dziękujemy Bogu za tę ucztę duchową i bogactwo przeżyć. Teraz zaczynamy planować następną wyprawę.

2004-12-31 00:00

Rycerze Kolumba podsumowali peregrynację ikony św. Józefa i inicjatywę pro-life

2024-04-30 09:21

Rycerze Kolumba

Uroczystą Mszą świętą pod przewodnictwem biskupa kaliskiego Damiana Bryla sprawowaną w Sanktuarium św. Józefa w Kaliszu Rycerze Kolumba podsumowali trwającą niemal dwa lata peregrynację ikon św. Józefa. Inicjatywa ta była jedną z najważniejszych, jaką wspólnota Rycerzy realizowała w Polsce w ostatnim czasie.

Św. Pius V

Antonio Ghislieri, zwany Aleksandrinus, urodził się 17 stycznia 1504 r. w Bosco Marengo w Piemoncie (Włochy). Drogowskazem jego całego życia była najdoskonalsza pobożność chrześcijańska.

BBN: prezydent mianował gen. broni Marka Sokołowskiego dowódcą generalnym Rodzajów Sił Zbrojnych

2024-04-30 19:02

Jakub Szymczyk/KPRP

Prezydent Andrzej Duda mianował gen. broni Marka Sokołowskiego dowódcą generalnym Rodzajów Sił Zbrojnych, a gen. bryg. Krzysztofa Stańczyka - dowódcą Wojsk Obrony Terytorialnej - poinformowało we wtorek wieczorem Biuro Bezpieczeństwa Narodowego. Akty mianowania zostaną wręczone 3 maja.

Francja: Kapitan siatkarzy kończy karierę i wstępuje do...

Mistrz miłosierdzia

Ks. Michał Olszewski pozostanie w areszcie

S. Faustyna Kowalska - największa mistyczka XX wieku i...

Świadectwo: Maryja działa natychmiast

Rodzina

Święta Mama

Matka Boża Dobrej Rady

Znamy datę prawnego objęcia urzędu biskupa...