U Matki Bożej Łaskawej

Niedziela legnicka 45/2004

Parafia pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Rosochatej obchodzi XV-lecie swojego istnienia. Jednym z punktów świętowania tej rocznicy była pielgrzymka do Krzeszowa, która odbyła się 10 października.

Grupa wiernych wraz z proboszczem ks. Józefem Juźkowem udała się do tronu Matki Bożej Łaskawej, aby dziękować za otrzymane łaski i prosić o dalsze wstawiennictwo. Podczas jazdy autokarem rozważaliśmy tajemnice różańcowe oraz radosnym śpiewem wielbiliśmy Boga. Pobyt w sanktuarium rozpoczęliśmy od pogłębienia naszej wiedzy dotyczącej kultu i czci Matki Bożej Łaskawej. Następnie zwiedziliśmy kościół pw. św. Józefa. Szczególne wrażenie wywarły na nas freski autorstwa Michała Willmanna przedstawiające m.in. siedem radości i siedem smutków św. Józefa - Opiekuna Maryi. Pielgrzymi poznali również historię ziem krzeszowskich związaną z księciem świdnickim Bolkiem I, zobaczyli mauzoleum Piastów Śląskich i nawiedzili Grób Pański. Mogli zobaczyć niezwykły fresk przedstawiający Matkę Bożą w kapeluszu. Zachwycali się wspaniałą architekturą bazyliki pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny. O wszystkim bardzo interesująco opowiadała siostra Stefania - benedyktynka, która wytrwałym i najodważniejszym pokazała przepiękne widoki roztaczające się z klasztornej wieży. Kulminacyjnym punktem pielgrzymki była Eucharystia, w której wzięli również udział wierni ze Starego Węglińca. Kazanie uzmysłowiło nam, że Maryja jest najpewniejszą drogą do Chrystusa. Powinniśmy iść za nią, na wzór św. Maksymiliana Kolbego, kard. Stefana Wyszyńskiego czy Ojca Świętego Jana Pawła II. Podczas naszego pobytu w Krzeszowie był też czas na indywidualną adorację ikony Matki Bożej Łaskawej.
Po południu udaliśmy się do Chełmska Śląskiego, gdzie Adam Antas, członek Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Chełmska Śląskiego „Tkacze Śląscy”, przekazał nam wiele ciekawych faktów dotyczących historii tej mało znanej XIII-wiecznej miejscowości. Pod opieką przewodnika zwiedziliśmy rynek i położony na wzgórzu przepiękny kościół pw. Najświętszej Rodziny ze słynącym łaskami obrazem Matki Dobrej Rady. Mieliśmy też okazję być w „tkackim miasteczku”. Zwiedziliśmy domki „jedenastu Apostołów”. Oglądając krosna, narzędzia do czesania i kołowrotki poznaliśmy cały proces powstawania tkanin z lnu. Adam Antas poprowadził nas również malowniczą trasą między wzgórzami i polami „drogami radości św. Anny”. W trakcie wędrówki mogliśmy oglądać szczyt Śnieżki. U kresu tej wyprawy zatrzymaliśmy się w lesie w przepięknej kaplicy poświęconej św. Annie.
Na zakończenie pielgrzymki zostaliśmy zaproszeni na odpust ku czci św. Anny połączony z procesją „Drogami radości”, który odbywa się 26 lipca oraz na sierpień, na „Jarmark Tkaczy Śląskich”.

2004-12-31 00:00

Niemcy: podział w episkopacie w związku z projektami „drogi synodalnej”

2024-04-25 10:26

Anna Wiśnicka

Czterech członków Rady Stałej Niemieckiej Konferencji Biskupów postanowiło nie uczestniczyć w głosowaniu na temat ustanowienia Komitetu Synodalnego, który ma z kolei doprowadzić do powstania rady synodalnej- stałego gremium składającego się z biskupów i świeckich, które ma zarządzać Kościołem w Niemczech. Przed utworzeniem rady synodalnej, jako niezgodnej z sakramentalną konstytucją Kościoła przestrzegała stanowczo Stolica Apostolska.

Gietrzwałd: spotkanie rzeczników diecezjalnych

2024-04-24 11:09

BP KEP

W dniach 22-24 kwietnia br. w Gietrzwałdzie, w archidiecezji warmińskiej, spotkali się rzecznicy diecezjalni. Głównym tematem spotkania była dyskusja nad tworzeniem informacji o Kościele dla mediów oraz sposobem reagowania na aktualne wyzwania Kościoła w Polsce.

Prezydent: W expose szefa MSZ znalazło się wiele kłamstw, manipulacji i żenujących stwierdzeń

2024-04-25 11:13

PAP/Radek Pietruszka

W wypowiedzi szefa MSZ znalazło się wiele kłamstw i manipulacji - ocenił w czwartek w Sejmie prezydent Andrzej Duda, komentując informację szefa MSZ Radosława Sikorskiego dotyczącą kierunków polityki zagranicznej. Podkreślił, że niektóre wypowiedzi szefa MSZ wzbudziły jego niesmak.

Oprócz apostołów, Bóg powołuje także innych uczniów...

Św. Marek, Ewangelista

Święci i błogosławieni

Współpracownik Apostołów

W Lublinie rozpoczęło się spotkanie grupy kontaktowej...

Maryjo ratuj! Ogólnopolskie spotkanie Wojowników Maryi w...

Krewna św. Maksymiliana Kolbego: w moim życiu dzieją...

Oświadczenie ws. beatyfikacji Heleny Kmieć

Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec

Bp Andrzej Przybylski: Jezus jest Pasterzem, nie...