Zebrani w świątyni usłyszeli najpierw muzykę organową w wykonaniu Kamila Majchrzaka, studenta pierwszego roku studiów magisterskich na kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej, absolwenta Studium Liturgii i Muzyki Kościelnej w Częstochowie, który zaprezentował Chorał „Liebster Jesu, Wir sind hier” Jana S. Bacha, Scherzetto Louisa Vierne'a, Preludium d-moll op. 65 Maxa Regera, Pastorale op. 19 Francka.
Następnie zabrzmiały kolędy Stanisława Niewiadomskiego, Feliksa Rączkowskiego, Włodzimierza Sołtysika i Andrzeja Nikodemowicza wykonane przez Kwartet Wokalny Instytutu Muzyki Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie, którym kieruje dr. hab. Przemysław Jeziorowski, jest on tworzony corocznie ze studentów Instytutu UJD, występował w Częstochowie, Koszęcinie, Rużomberku na Słowacji i Katowicach na III Śląskim Festiwalu Nauki.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Na zakończenie Chór Kameralny Instytutu Muzyki AJD zaprezentował m.in. „Jubilate Deo” Orlando di Lasso, „Ave verum” Edwarda W. Elgara, „Tym, gdzie srebrna gwiazdka płonie” Zbigniewa Preisnera czy „Moją piosenka” Józefa Świdra.
W tym miejscu warto przypomnieć, że chóry kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej Akademii im. Jana Długosa w Częstochowie mają długą i bogatą tradycję. Pierwszy, chór, chór mieszany, powstał w 1977 r. Od 1985 r. powstały dwa chóry – żeński i mieszany prowadzone przez Krzysztofa Pośpiecha biorące udział w festiwalach polskich i zagranicznych, zdobywały nagrody m.in. w Poznaniu, Myślenicach, Neerpelt i Coimbra, a w obecnym kształcie chór działa od roku adademickiego 2000/2001 pod dyrekcją dr. hab. Przemysława Jeziorowskiego, koncertował w Pilznie, Łucku, Hradec-Kralove, zdobył nagrody na konkursach chóralnych w Myślenicach i Łodzi.
Licznie zgromadzonych powitał rektor ks. Mikołaj Węgrzyn. Wyraził radość ze współpracy kościoła z uniwersytetem. Uczynił to z nadzieją, że kolejnych latach będzie ona trwała z pożytkiem dla publiczności słuchających pięknych wykonań instrumentalnych czy wokalnych.