Ks. inf. Ireneusz Skubiś podziękował najpierw wszystkim księżom proboszczom za zaangażowanie w kolportaż tygodnika, a następnie omówił strukturę redaktorską i wydawniczą tygodnika. Poinformował o istniejących edycjach diecezjalnych, a także o Niedzieli w wydaniu internetowym w językach rosyjskim i angielskim. Przedstawił także główne założenia treściowe Niedzieli, która chce być pismem katolickim, patriotycznym i społecznym. Jak zauważył, wciąż największym problemem tygodnika jest wysoka w odbiorze czytelników cena, która nie wynika jednak z chęci jakiegokolwiek zysku, lecz z nowych uwarunkowań prawno-ekonomicznych, które są skutkiem wejścia Polski do Unii Europejskiej.
O założeniach ideowych Niedzieli w szerokim kontekście edukacyjnym mówił prof. Karol Klauza. Według niego, jesteśmy obecnie świadkami walki o dusze, która dokonuje się między mediami laickimi a mediami wyznaniowymi. Katolickie media winny być na służbie obrony chrześcijaństwa w Europie. Trzeba mediów, by uczyć chrześcijaństwa - mówił prof. Klauza. Wskazując na wysoki profesjonalizm mediów laickich, prof. Klauza powiedział, iż celem strategicznym Niedzieli jest skojarzenie autorytetu sacrum ze sprawnością medialną.
Spotkanie zakończyło się dyskusją, w której szukano sposobów na uczynienie Tygodnika Katolickiego Niedziela jeszcze ciekawszym i atrakcyjniejszym. Ks. inf. Skubiś odpowiadał na pytania księży dotyczące dalszej strategii tygodnika, tak aby udało się utrzymać dotychczasową sprzedaż w diecezji zielonogórsko-gorzowskiej.
Pomóż w rozwoju naszego portalu