Niedziela Lubelska

Z Wojsławic do Warszawy

Z wizytą w stolicy

Magda Dynkiewicz

Warszawa da się lubić - mówią słowa piosenki… Uczniowie klas IV, V i VI Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Wojsławicach uczestniczyli w jednodniowej wycieczce do Warszawy. Grupa turystów liczyła 51 uczniów, 3 mamy; wśród nas był także obecny proboszcz ks. Zbigniew Kasprzyk. Wycieczkę zorganizowała Krystyna Radomska przy współpracy z Piotrem Szaconiem i Magdaleną Dynkiewicz.

Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od wizyty w Wilanowie, w świątyni Opatrzności Bożej. Obejrzeliśmy Panteon Wielkich Polaków, w dalszej części świątyni widzieliśmy miejsca pochówku i upamiętnienia najbardziej zasłużonych polskich patriotów oraz ludzi kultury i nauki: ks. Jana Twardowskiego - kapłana-poety i prezydenta na uchodźstwie Ryszarda Kaczorowskiego. W panteonie znajdują się także relikwie bł. Jerzego Popiełuszki, św. Jana Pawła II i św. Andrzeja Boboli, którym oddaliśmy hołd. Mieści się tam też Aleja Darczyńców. Świątynia Opatrzności Bożej zrobiła na nas niesamowite wrażenie. To wspaniała, nowoczesna budowla sakralna - wotum wdzięczności narodu polskiego za odzyskanie niepodległości i wolności.

Następnie obejrzeliśmy wystawę „Śladami Jezusa”. Uczestnicząc w interaktywnej wyprawie do Jerozolimy sprzed 2000 lat odbyliśmy niezwykłą podróż do źródeł początków chrześcijaństwa. Dzięki porywającej narracji lektora i wykorzystaniu spektakularnych efektów współczesnej techniki uczestniczyliśmy wirtualnie w centrum wydarzeń Wielkiego Tygodnia, który zmienił historię świata. Odwiedziliśmy miejsca, w których dokonała się śmierć i zmartwychwstanie Jezusa. Poznaliśmy historię ludzi, dzięki którym do dziś istnieje Bazylika Grobu Bożego, głębialiśmy tajemnicę Całunu Turyńskiego. Stojąc u stóp Golgoty obejrzeliśmy wyjątkowe obiekty związane z historią Jezusa i rozważaliśmy swoją rolę w tej opowieści.

Niezwykle interesujący dla uczestników wycieczki był pobyt na Stadionie Narodowym, bowiem wśród nas jest wielu kibiców piłki nożnej dla których zwiedzanie stadionu było spełnieniem marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na ich szczyt, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu. Potem była przejażdżka metrem, dla wielu naszych uczniów pierwsza w życiu jazda podziemną kolejką. Następnie zwiedzaliśmy najciekawsze miejsca w stolicy, które przykuwają uwagę turystów. Spacerowaliśmy w deszczowej aurze Rynkiem Starego Miasta, obejrzeliśmy Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta, zabytkowe kamienice, Pałac Prezydencki; widzieliśmy pomniki Adama Mickiewicza i Mikołaja Kopernika, byliśmy na Placu Józefa Piłsudskiego przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Wiele radości sprawił nam wjazd windą na 30. piętro Pałacu Kultury i Nauki. Podziwialiśmy piękną panoramę stolicy, przez którą jak wstęga płynie królowa naszych rzek, Wisła. Pełni wrażeń i ufni Opatrzności Bożej, szczęśliwie wróciliśmy do naszych ukochanych Wojsławic.

0 0
2019-07-10 10:27

Ponad 50 tysięcy widzów w polskich kinach na pokazach 4. sezonu "The Chosen"

2024-03-28 11:39

Materiały promocyjne/thechosen.pl

Serial o Jezusie z kolejnym sukcesem. W polskich kinach 4. sezon zebrał ponad 50 000 widzów, a licznik wciąż rośnie. Kolejne odcinki serialu, co stało się całkowitym fenomenem w branży filmowej, wciąż wyświetlane są w kinach.

Nowi kanonicy

2024-03-28 12:00

Podczas Mszy Krzyżma bp Tadeusz wręczył nominacje i odznaczenia kapłanom diecezji.

Śp. bp Ryszard Karpiński. Tablica nagrobna i portret

2024-03-28 11:13

Katarzyna Artymiak

Dziś Wielki Czwartek – początek Triduum Paschalnego

Triduum Paschalne - trzy najważniejsze dni w roku

Postawiono zarzuty ks. Michałowi O.

Roxie Węgiel: Wiara w Boga wyznacza mi kierunek życia

Bratanek Józefa Ulmy o wujku: miał głęboką wiarę,...

Jak przeżywać Wielki Tydzień?

Przewodniczący KEP: rozpoczynamy dziewięcioletnią...

W internecie pojawiło się nieznane dotąd nagranie...

Abp Galbas: Mówienie, że diecezja sosnowiecka jest...