Reklama

Rodzina

"Pomyśl o dziecku" – kampania Fundacji Mamy i Taty

Bożena Sztajner / Niedziela

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Fundacja Mamy i Taty rozpoczyna kolejną kampanię społeczną. Tym razem pod hasłem "Pomyśl o dziecku". Przekaz kampanii skierowany jest do małżeństw wychowujących jedno dziecko i ma zachęcić do rozważenia decyzji o powiększeniu rodziny. Organizatorzy odwołują się do powszechnie niekwestionowanego faktu, że w towarzystwie rodzeństwa dziecko rozwija się lepiej.

W Polsce prawie połowa małżeństw ma jedno dziecko. Mimo, że w badaniach 80% Polaków deklaruje chęć posiadania dwójki, trójki lub nawet większej liczby dzieci, to większość z nas nie realizuje swoich aspiracji. Decydujemy się tylko na jedno dziecko a taki wybór racjonalizujemy sobie sytuacją materialną i społeczną, brakiem czasu by właściwie zajmować się rodzeństwem. Badania przeprowadzone na zlecenie Fundacji przez Grupę IQS wskazują, że młodzi Polacy widzą obecnie więcej barier (materialnych, emocjonalnych, społecznych, kulturowych) niż korzyści wynikających z rodzicielstwa i odkładają na nieokreśloną przyszłość ewentualną decyzję w tej sferze. Z drugiej strony dzisiejsi młodzi rodzice jedynaków mówią: "Chcę wszystkiego co najlepsze dla mojego dziecka. Jestem skłonny zrobić dla niego więcej niż dla kogokolwiek innego. Staram się zaspokajać wszystkie jego potrzeby i dać mu to co dla niego ważne".

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

Zestawiamy w kampanii posiadanie w wymiarze materialnym z posiadaniem rodzeństwa - mówi Paweł Woliński prezes Fundacji Mamy i Taty - chcemy przypomnieć w ten sposób rodzicom, że dla dzieci często dużo ważniejszą niż potrzeby materialne jest potrzeba posiadania rodzeństwa.

Na podstawie wyników badań postaw Polaków wobec rodzicielstwa, opracowaliśmy strategię kampanii, koncepty komunikacji z odbiorcami oraz wyprodukowaliśmy spoty telewizyjne - mówi Malina Wieczorek Dyrektor Agencji TELESCOPE odpowiedzialnej za kreację i produkcję.

Spoty kampanijne będą emitowane w TVP i TVN. W największych miastach Polski przekaz kampanii obecny będzie na citylightach i ekranach LCD. Działania obejmą również media społecznościowe. Za obecność w internecie odpowiedzialna jest agencja interaktywna EURA7. Pod adresem www.pomyslodziecku.pl powstała strona z informacjami o wpływie rodzeństwa na wychowanie dziecka.

Kampania wpisuje się w aktualną dyskusję o wyzwaniach demograficznych kraju. Polska ma jeden z najniższych na świecie wskaźników dzietności. Według wielu prognoz, w perspektywie 20-30 lat czeka nas zapaść demograficzna, która zmieni całkowicie sytuację ekonomiczną i społeczną, spowoduje załamanie finansów publicznych, grozi międzygeneracyjnym konfliktem społecznym.

Honorowym patronatem kampanię objął Prezydent RP Bronisław Komorowski oraz Małżonka Prezydenta Anna Komorowska.

To już trzecia ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Mamy i Taty, po „Rozwód? Przemyśl to” (nominacja do Effie) oraz „Miłość. Lepiej na całe życie”.

Podziel się:

Oceń:

2013-04-25 11:32

[ TEMATY ]

Wybrane dla Ciebie

Teściowie – relacja podwyższonego ryzyka?

Nie rozmawiamy ze sobą od pięciu lat, ale każda próba kończyła się awanturą, więc musiałam się wycofać – mówi Anna z Oławy.

Więcej ...

Rozważania bp. Andrzeja Przybylskiego: bardzo ważne jest Słowo, wokół którego gromadzi się lud

2025-01-24 12:00

Adobe Stock

Każda niedziela, każda niedzielna Eucharystia niesie ze sobą przygotowany przez Kościół do rozważań fragment Pisma Świętego – odpowiednio dobrane czytania ze Starego i Nowego Testamentu. Teksty czytań na kolejne niedziele w rozmowie z Aleksandrą Mieczyńską rozważa bp Andrzej Przybylski.

Więcej ...

Chcesz zostać rodzicem chrzestnym? Uczęszczaj na szkolna katechezę

2025-01-26 07:57

Adobe Stock

W diecezji płockiej osoba, która ma zostać matką chrzestną lub ojcem chrzestnym, winna złożyć oświadczenie, które dotyczy jej życia sakramentalnego i praktyk religijnych. W jego treści zaznaczono m.in., że jeśli kandydat nadal uczy się w szkole, powinien uczęszczać na lekcje religii. Nowy przepis wprowadził w życie biskup płocki Piotr Libera specjalną instrukcją. Jest on realizacją zapisów adhortacji „Amoris laetitia” z 2016 roku, odnoszących się do „rozeznawania”, czy osoba podejmująca funkcję chrzestnego spełnia wszystkie warunki, określone przez prawo kanoniczne. Kandydat rozstrzyga te sprawy w swoim sumieniu.

Więcej ...
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najpopularniejsze

Rozważania na niedzielę: 300 proroctw, które zmieniły...

Wiara

Rozważania na niedzielę: 300 proroctw, które zmieniły...

Papież apeluje o wspólną datę świętowania Wielkanocy

Kościół

Papież apeluje o wspólną datę świętowania Wielkanocy

Warszawa: Muzeum Sztuki Nowoczesnej promuje deprawację i...

Wiadomości

Warszawa: Muzeum Sztuki Nowoczesnej promuje deprawację i...

Niedziela Słowa Bożego

Kościół

Niedziela Słowa Bożego

Kielecka Kuria zgłosiła do prokuratury możliwość...

Niedziela Kielecka

Kielecka Kuria zgłosiła do prokuratury możliwość...

Biskup Ważny ukarał księdza, który chodził po...

Kościół

Biskup Ważny ukarał księdza, który chodził po...

Kanclerz Uniwersytetu Szczecińskiego przyznał, że są...

Wiadomości

Kanclerz Uniwersytetu Szczecińskiego przyznał, że są...

Gdańsk: Muzeum II Wojny Światowej znowu szokuje. Tym...

Wiadomości

Gdańsk: Muzeum II Wojny Światowej znowu szokuje. Tym...

Komunikat kurii warmińskiej w sprawie incydentu na...

Kościół

Komunikat kurii warmińskiej w sprawie incydentu na...