Pieszo do Lwowa

Z parafii św. Rocha w Słocinie 25 czerwca wyruszyła II Rzeszowska Pielgrzymka Piesza do Lwowa pod hasłem „Otwórzcie na oścież drzwi Chrystusowi”. Rozpoczęła się Mszą św. koncelebrowaną pod przewodnictwem bp. Kazimierza Górnego. W homilii Biskup Ordynariusz podkreślił, że pielgrzymka ma charakter religijny, a pątnicy wyruszają w czasie, gdy przeżywamy w naszej Ojczyźnie szczególne rocznice i zaznaczył, iż we wszystkich tych wydarzeniach znajdujemy dowody wielkiej czci Polaków do Matki Najświętszej i ufności w Jej macierzyńską opiekę. Na zakończenie homilii Ksiądz Biskup zwrócił się z gorącą prośbą: „Proście Maryję Królową naszego Narodu, by Polacy szanowali największy dar Stwórcy - życie, by rodziny były Bogiem silne. Otoczcie serdeczną modlitwą naszą diecezję, wszystkich, którzy doświadczyli wielkiego nieszczęścia - powodzi, a także polecajcie opiece Maryi tych, którzy borykają się z ubóstwem nie tylko materialnym, ale nade wszystko duchowym.
Zgodnie z planem, droga pierwszego dnia wiodła przez Słocinę, Borek Stary i Nowy, Błażową, Futomę do Dynowa. Wypełniły ją rozważania tajemnic różańcowych i inne modlitwy przygotowane przez wielu uczestników pielgrzymki, konferencje głoszone przez ks. Grzegorza Wojnara - przewodnika Pielgrzymki. Szliśmy do Matki Bożej Łaskawej, by podziękować za dar pontyfikatu Jana Pawła II i prosić Śliczną Gwiazdę Miasta Lwowa o rychłą jego beatyfikację. Drugi dzień pielgrzymki rozpoczęliśmy od Mszy św. Wśród celebransów był ks. prał. Władysław Jagustyn. Bezpośrednio po zakończeniu wyruszyliśmy w dalszą drogę. Śpiewając Godzinki ku czci Najświętszej Maryi Panny, przekroczyliśmy San, a następnie przez Dąbrówkę Starzeńską, dotarliśmy do Siedlisk. Wkrótce pielgrzymi szlak skręcił na Hutę Poręby, by poprzez kolejne miejscowości dojść na nocleg do Kuźminy. Kolejny dzień rozpoczął się od modlitwy w świątyni Matki Bożej Nieustającej Pomocy i o godz. 6 wyruszyliśmy na pielgrzymi szlak. Wiódł on początkowo główną trasą w kierunku Sanoka, po kilku kilometrach weszliśmy w stronę Rozpucia. Dalej przechodziliśmy przez Leszczowate, Brzegi Dolne aż do Jasienia, gdzie pokłoniliśmy się Bieszczadzkiej Królowej, a na Eucharystii prosiliśmy o łaski dla siebie i naszej Ojczyzny. W Ustrzykach Dolnych zostaliśmy na nocny odpoczynek. Rankiem 28 czerwca wyruszyliśmy autokarami na przejście graniczne w Krościenku. Po przekroczeniu granicy nawiedziliśmy kościół parafialny pw. św. Wawrzyńca Chyrowie, później kościół pw. Ścięcia św. Jana Chrzciciela w Samborze, gdzie posługują księża Zmartwychwstańcy. Zatrzymaliśmy się też Rudkach przy świątyni, która przez wieki była najważniejszym sanktuarium maryjnym na wschodnich ziemiach Rzeczypospolitej.
Tuż przed godz. 17 dojechaliśmy przed Kurię Metropolitarną we Lwowie, skąd przeszliśmy do katedry lwowskiej. W milczeniu każdy przywitał Matką Bożą Łaskawą. O godz. 18 rozpoczęła się uroczysta Msza św. pod przewodnictwem abp. Mieczysława Mokrzyckiego. W homilii Ksiądz Arcybiskup mówił: „Chrystus daje nam Maryję za Matkę, abyśmy nigdy nie byli sami. Maryja Matka Jezusa stawia nam jednak bardzo konkretne wymagania. Bowiem żąda od każdego z nas miłości większej, dojrzalszej, ciągle pogłębianej w służbie potrzebującemu człowiekowi”. W uroczystość Świętych Piotra i Pawła o 7.30 uczestniczyliśmy we Mszy św., a następnie ulicami Lwowa przeszliśmy na Cmentarz Łyczakowski, by tu odprawić Drogę Krzyżową.
W II Rzeszowskiej Pielgrzymce Pieszej uczestniczyło 97 osób. Znaczny udział mieli pielgrzymi z innych diecezji. Przyjechali z Bartoszyc, Błonia, Jasła, Krakowa, Lublina, Olsztyna, Płocka, Poznania, Torunia, Wrocławia, Wejherowa, Zielonej Góry, by wspólnie z nami przeżyć te rekolekcje w drodze. Doświadczyliśmy niezwykłej życzliwości księży proboszczów i napotkanych mieszkańców. Wielu przechodniów na powitanie klękało i całowało pielgrzymkowy krzyż i włączało się do modlitw.

2010-12-31 00:00

Droga nawrócenia św. Augustyna

Ks. Ptasznik: nie patrzmy na Jana Pawła II sentymentalnie, wracajmy do jego nauczania

2024-04-25 12:59
Ks. prał. Paweł Ptasznik

Krzysztof Tadej

„Powinniśmy starać się wracać przede wszystkim do nauczania Jana Pawła II, a odejść od jedynie sentymentalnego patrzenia na tamte lata" - podkreśla ks. prałat Paweł Ptasznik w rozmowie z Radiem Watykańskim - Vatican News przed 10. rocznicą kanonizacji Papieża Polaka. W sobotę, 27 kwietnia, w Bazylice św. Piotra w Watykanie z tej okazji będzie celebrowana uroczysta Msza Święta o godz. 17.00.

Opole Lubelskie. Wierni Chrystusowi

2024-04-25 17:51

Paweł Wysoki

Św. Marek, Ewangelista

Święci i błogosławieni

W siedzibie MEN przedstawiono szokujący ranking szkół...

Wiadomości

Współpracownik Apostołów

Święci i błogosławieni

W Lublinie rozpoczęło się spotkanie grupy kontaktowej...

Maryjo ratuj! Ogólnopolskie spotkanie Wojowników Maryi w...

Krewna św. Maksymiliana Kolbego: w moim życiu dzieją...

Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec

Bp Andrzej Przybylski: Jezus jest Pasterzem, nie...