Wypłata środków z programu „Dobry start” zostanie usprawniona. Począwszy od świadczenia dotyczącego rozpoczęcia najbliższego roku szkolnego 2021/2022, pieniądze będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych – w miejsce instytucji gminnych i powiatowych. Wnioski będzie można składać jedynie elektronicznie, a środki będą wypłacane w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe. Obecnie z programu „Dobry start” korzysta ok. 4,4 mln dzieci. Na ten cel rząd przekazał do końca 2020 r. ponad 4 mld zł.
Rządowy program „Dobry start” powstał w 2018 r. i jest inwestycją w edukację dzieci. Kwota 300 zł to realne wsparcie finansowe dla rodzin z dziećmi w wieku szkolnym. Świadczenie jest przyznawane na każde uczące się w szkole dziecko, raz w roku – w związku z rozpoczęciem roku szkolnego. Pieniądze wypłacane są bez względu na dochód rodziny.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Najważniejsze rozwiązania
Zakład Ubezpieczeń Społecznych zajmie się przyznawaniem i wypłatą świadczeń z programu „Dobry start” – zamiast instytucji gminnych i powiatowych. ZUS dysponuje odpowiednimi zasobami ludzkimi oraz informatycznymi i zapewni optymalizację obsługi świadczeń „Dobry start” oraz redukcję kosztów ponoszonych na obsługę tego zadania.
Składanie wniosku o świadczenie „Dobry start” będzie możliwe wyłącznie przez internet, poprzez systemy teleinformatyczne.
Wypłata świadczenia będzie się odbywać w formie bezgotówkowej, na wskazany numer rachunku bankowego.
Nowe rozwiązania mają wejść w życie 1 lipca 2021 r.