Młodzież katolicka woła "GOTÓW"

Młodzież naszej archidiecezji na różne sposoby stara się odpowiedzieć na KSM-owskie zawołanie: "Przez cnotę, naukę i pracę służyć Bogu i Ojczyźnie. GOTÓW!". Jednym z nich jest posługa w grupach dziecięco-młodzieżowych w okresie wakacji. Zanim jednak podjęliśmy to zadanie, postanowiliśmy czas wakacyjny przeżyć na modlitwie, skupieniu i zapoznaniu z tym wszystkim, co trzeba wiedzieć o naszym stowarzyszeniu.

Rekolekcje w Brennej

A oto świadectwo jednego z uczestników szkolenia i rekolekcji w Brennej.
"Mój wyjazd do Brennej to prawdziwy dar Boży. Decyzję wyjazdu podjęłam dwa dni przed spotkaniem. Wyjeżdżając postanowiłam te rekolekcje ofiarować Matce Jasnogórskiej, ufając Jej bezgranicznie. Każda Msza św., każde spotkanie w grupach, wspólny śpiew oraz minuty spędzone na indywidualnej rozmowie z Panem, to pojedyncze kroki prowadzące prosto w ramiona Pana. Punktami kulminacyjnymi rekolekcji były: spowiedź św., Eucharystia oraz adoracja Najświętszego Sakramentu. W czasie spotkań wspólnoty odkrywałam swoje wady i słabości. Teraz wiem, że aby być silną, muszę się uzbroić w pokorę, wytrwałość i otwartość na wszystko, co pochodzi od Pana. Nie wiem, jak mam podziękować za tak wiele". (Patrycja)

Międzybrodzie Bialskie

Podczas tegorocznych wakacji myśleliśmy o najmłodszych, którzy w przyszłości mogą być druhami Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży. Dzięki sprzyjającemu otoczeniu - nasza baza znajdowała się nad brzegiem jeziora Międzybrodzkiego, w paśmie gór Beskidu Żywieckiego - zaczęliśmy planować każdy dzień aktywnego wypoczywania. Podczas jedenastodniowego pobytu na tzw. "Wakacjach z Bogiem" dzieci uczestniczyły w wędrówkach po górskich szlakach, pływały w basenie, zwiedzały interesujące miejscowości Żywiecczyzny oraz świątynie diecezji bielsko-żywieckiej.
Nie zabrakło również formacji. Dzieci uczestniczyły w codziennej Eucharystii, w porannych i wieczornych modlitwach. Opiekowaliśmy się również grupą dzieci z Białorusi. Słuchając ich świadectw o białoruskiej rzeczywistości, doszliśmy do wniosku, że my mamy za co dziękować Bogu, bo u nas jest naprawdę dobrze. Warto zaznaczyć, że pobyt dzieci z Białorusi był możliwy dzięki wrażliwemu sercu człowieka, który zasponsorował ich pobyt w Międzybrodziu Bialskim, oraz ks. Aleksandrowi Kutyni, proboszczowi parafii św. Kazimierza w Częstochowie.

Gorce - Pieniny

Zawsze inspirowały nas miejsca, które tak mocno kocha Ojciec Święty, dlatego w zarządzie diecezjalnym KSM zrodził się pomysł, by rozpocząć przygodę wędrowania papieskimi śladami. Postanowiliśmy wspólnie przejść trasę od Nowego Targu do Krościenka. Wędrując, pielęgnowaliśmy ciszę otaczającej nas przyrody. W 15-osobowej grupie łatwo było stworzyć atmosferę wzajemnej życzliwości i otwartości w czasie wieczornych rozmów, które toczyły się w skromnych studenckich bazach.

0 0
2002-12-31 00:00

Tak, proszę, Jezu Chryste, obmyj mnie

Pio Si/pl.fotolia.com

Rozważania do Ewangelii J 13, 1-15.

Roxie Węgiel: Wiara w Boga wyznacza mi kierunek życia

2024-03-26 09:42
Roxie Węgiel

Mat.prasowy/Pasja

Już 29.03.2024r. na antenie głównej Polsatu o godzinie 20:00 będzie miała miejsce emisja wyjątkowego widowiska. „Pasja. Misterium Męki Pańskiej” to program muzyczny, na który składa się rejestracja 12 pieśni pasyjnych w wykonaniu znanych polskich artystów m.in. Roksany Węgiel, dla której udział w tym wydarzeniu będzie osobistym przeżyciem.

USA: nowy program nauczania uniwersyteckiego – studiowanie dorobku św. Jana Pawła II

2024-03-28 16:55

Adam Bujak/Biały Kruk

Katolicki Uniwersytet Św. Tomasza w Houstonie w stanie Teksas rozpoczyna 30-godzinny cykl wykładów online, poświęcony życiu św. Jana Pawła II i jego nauczaniu o „godnosci osoby ludzkiej w nawiązaniu do innych ludzi i ostatecznie w odniesieniu do Boga”. Uwieńczeniem kursu będzie uzyskanie stopnia magisterskiego (Master of Arts). Celem nowego programu jest też poznawanie „ojczyzny świętego: kultury i historii Polski”. Na zakończenie przewidziano dwutygodniowy pobyt w naszym kraju, po którym przewodnikami mają być polscy naukowcy, badający dzedzictwo świętego papieża.

Triduum Paschalne - trzy najważniejsze dni w roku

Przerażające dane: 1937 osób między 15. a 17. rokiem...

Wiadomości

Postawiono zarzuty ks. Michałowi O.

Tajemnica Wielkiego Czwartku wciąga nas w przepastną...

Bratanek Józefa Ulmy o wujku: miał głęboką wiarę,...

Jak przeżywać Wielki Tydzień?

Przewodniczący KEP: rozpoczynamy dziewięcioletnią...

Abp Galbas: Mówienie, że diecezja sosnowiecka jest...

W internecie pojawiło się nieznane dotąd nagranie...