W połowie marca rozpoczęła się kampania społeczna „Dobry Rodzic - Dobry Start”, promująca ideę dobrego rodzicielstwa. Organizator kampanii - Fundacja „Dzieci Niczyje”, we współpracy z Ministerstwem Pracy i Polityki Społecznej oraz Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy przez wiele działań dociera do coraz większej liczby osób, które mierzą się z nową rolą rodzica, wspierając wiedzą i doświadczeniem. Kampania adresowana jest do rodziców dzieci w wieku od 0 do 3 lat oraz do rodziców oczekujących na dziecko. Jej głównym celem jest zwrócenie uwagi na fakt, że rodzicielstwo to zadanie, z którym czasami trudno sobie poradzić. Rodzice małych dzieci powinni otrzymać wsparcie, by dysponowali jak największą wiedzą o tym, co sprzyja prawidłowemu i zdrowemu rozwojowi ich dziecka, a co szkodzi; by wiedzieli, jak w trudnych sytuacjach zapanować nad swoimi emocjami; by byli świadomi, że w razie problemów związanych z rolą rodzica istnieje wiele instytucji i organizacji, do których mogą zwrócić się po poradę i pomoc.
W ramach kampanii przygotowano przekazy medialne promujące ideę dobrego rodzicielstwa i przestrzegające przed konsekwencjami nieuwagi w opiece nad małym dzieckiem. Dla rodziców przygotowano materiały edukacyjne: broszury i ulotki, m.in. „Proszę, uważaj na mnie!”, „10 kroków ku temu, by stać się lepszym rodzicem”, „Zamiast klapsów - jak z szacunkiem i miłością stawiać dziecku granice”, „Ostrożnie, dziecko”. Kampania potrwa do połowy maja 2009 r.
(MBH)
Pomóż w rozwoju naszego portalu