Diecezja w Meksyku chce wprowadzić do nabożeństw rytuały Majów
ts (KAI) / San Cristóbal de la Casas
Graziako
Sanktuarium w Guadelupe
Diecezja San Cristóbal de la Casas w południowym Meksyku zwróciła się z prośbą do papieża Franciszka o wprowadzenie w przyszłości do nabożeństw rytuałów tubylczej ludności Majów. Według portalu „Informador” bp Rodrigo Aguilar Martínez uważa, że „trzeba uwzględniać kulturę ludów tubylczych”. Powinny być uwzględnione takie rytuały, jak muzyka i taniec, ważny też jest bezpośredni udział w nich kobiet.
Hierarcha zwrócił uwagę, że nabożeństwa z rytuałami tubylczymi sprawowane są już we wspólnotach Tzeltal i Tzotzil. Na tę formę nabożeństw wyraził zgodę biskup i parafia. „Teraz chcielibyśmy, żeby wydał na to zgodę Watykan” – powiedział meksykański biskup.
Diecezja San Cristóbal de las Casas, która obejmuje dawny region konfliktów Chiapas, ma opinię pioniera dialogu międzykulturowego. Ostatnio było o niej głośno po tym, gdy opublikowała tłumaczenie Biblii w czterech językach tubylczych: tzeltal, tzotzil, chol i tojolabal.
Fatima: z gajów oliwnych należących do sanktuarium pozyskano w 2023 roku 13 ton oliwy
2024-04-26 19:58
SF/KAI
Ks. dr Krzysztof Czapla
Z położonych na terenie Sanktuarium Matki Bożej Różańcowej w Fatimie, w środkowej Portugalii, gajów oliwnych pozyskano w 2023 roku około 13 ton oliwy, podały władze tego miejsca kultu, na terenie którego znajdują się tysiące drzew oliwki europejskiej.
Czego uczy nas świętość Jana Pawła II? Msza św. z okazji obchodów 10. rocznicy kanonizacji papieża
2024-04-27 17:55
st/KAI
@VaticanNewsPL
Odważny, zdecydowany, konsekwentny, człowiek pokoju, obrońca rodziny, godności każdego ludzkiego życia, prawdziwy i szczery przyjaciel młodych oraz wielka pobożność Maryjna - tak scharakteryzował św. Jana Pawła II kard. Angelo Comastri. Emerytowany archiprezbiter bazyliki watykańskiej w homilii podczas Mszy św. w Bazylice św. Piotra z okazji obchodów 10. rocznicy kanonizacji papieża Polaka starał się odpowiedzieć na pytanie: Czego uczy nas świętość Jana Pawła II - niezwykłego ucznia Jezusa w XX wieku?