PREZENTACJĘ usługi dystrybucji programów opartej na platformie multicast zaplanowała Telewizja Polska podczas kwietniowych targów Poznań Media Expo 2012. W ramach tej usługi operatorzy telekomunikacyjni i dostawcy telewizji kablowej uzyskają dostęp do pełnej oferty programowej TVP - w tym TVP1 HD i TVP2 HD, które będą nadawane w wysokiej rozdzielczości od 1 czerwca 2012 r.
TELEWIZJA POLSKA zaproponowała swoim widzom programy, które pozwoliły im głębiej przeżyć czas Wielkiego Tygodnia i Świąt Wielkanocnych. Od poniedziałku do piątku TVP1 emitowała serial „Pasja” (wid. 651 tys., udz. 9,8 proc.), a ponadto pokazała cykl filmów dokumentalnych o Janie Pawle II, nawiązując też do obchodzonej 2 kwietnia rocznicy jego śmierci. Film dokumentalny „Jan Paweł II. Szukałem Was” obejrzało blisko 2 mln osób (16,3 proc.). Koncert „Wadowice - Janowi Pawłowi II z miłością” obejrzało 1,2 mln widzów (8,2 proc. udz.) Z dużym zainteresowaniem spotkał się również film dokumentalny „Nieznane życie Jana Pawła II” w reżyserii Krzysztofa Tadeja (wid. 1 342, udz. 13,3 proc.) oraz „Święty uśmiechnięty” - film przypominający radosne wypowiedzi Jana Pawła II z pielgrzymek do Ojczyzny (wid. 1 190 tys., udz. 14,5 proc.).
W ŚWIĘTA WIELKANOCNE widzowie wybrali ofertę programową Telewizji Polskiej. Największe udziały, zarówno w Niedzielę jak i w Poniedziałek Wielkanocny miała Jedynka (17,6 proc. i 15,8 proc.), tuż za nią była TVP2 (w obu dniach po 14,8 proc.), potem TVN (14 proc. i 14,5 proc.), a czwartą stacją w tym czasie był Polsat (12,4 proc. i 12. proc.). Jedynie w Wielką Sobotę TVP1 (15 proc. udz.) zajęła drugie miejsce, tuż za TVN (15,4 proc. udz.), a za nimi uplasowały się Polsat (12,4. udz.) i TVP2 (11,3 proc. udz.).
(mł)
Pomóż w rozwoju naszego portalu