Niedziela Podlaska

Wakacje z Matką Bożą Ostrobramską

Marta Bogucka

Wakacje z Matką Bożą rozpoczęły się w niedzielę 30 czerwca o godz. 8.30 Mszą św. w kościele Trójcy Przenajświętszej w Ciechanowcu, w którym już od bardzo dawna znajduje się wizerunek Matki Bożej Ostrobramskiej.

51 osób - dzieci i młodzież: z Ciechanowca, Bielska Podlaskiego, Dziadkowic i Białegostoku, kilku opiekunów, nasz kierowca pan Kazimierz i ks. Janusz Szymański - wszyscy wyruszyliśmy do Matki Bożej. Zanim jednak dotarliśmy na Litwę, pierwsza niespodzianka - rejs statkiem z Augustowa do Studzienicznej. Później dotarliśmy na miejsce noclegu, gdzie zostaliśmy serdecznie powitani przez gospodarzy. A kiedy już wszyscy trafili do swoich pokoi, zjedli kolację i zapoznali się ze sobą nawzajem, zakończyli dzień Apelem Jasnogórskim.

Każdy dzień miał swoje stałe punkty: poranna gimnastyka, „inspekcja” pokoi, tradycyjne litewskie posiłki, ale skoro wakacje z Matką Bożą, to nie zabrakło także modlitwy różańcowej, Eucharystii i Apelu. A do tego codziennie nowe atrakcje. Najpierw piesza wyprawa do Trok, później wspólne grillowanie, kąpiel w pobliskim jeziorze, rozgrywki sportowe, dyskoteka, a nawet artystyczne występy uczestników.

I Wilno - cmentarz na Rossie, gdzie pochowana jest matka Józefa Piłsudskiego i jego serce. Kościół Świętych Piotra i Pawła z ponad dwoma tysiącami rzeźb o tematyce biblijnej i historycznej. Prawosławna cerkiew Świętego Ducha - miejsce szczególnej czci trzech męczenników: Jana, Antoniego i Eustachego oraz greckokatolicka świątynia Ojców Bazylianów. O godz. 15 w Godzinie Miłosierdzia stanęliśmy przed obliczem Matki Miłosierdzia, by tam uczestniczyć w Mszy św. i pośród wielu srebrnych serc zostawić swoje. Potem jeszcze spacer po Wilnie, Góra Giedymina, a w drodze powrotnej pałac Tyszkiewiczów.

Nasz kilkudniowy wypoczynek minął szybciej niż się spodziewaliśmy i nadszedł dzień, kiedy trzeba było wracać. Tak jak rozpoczęliśmy nasze wakacje poranną Mszą św., tak samo je zakończyliśmy. A później jeszcze wizyta w aquaparku w Druskiennikach, po drodze piknik, koncert życzeń w specjalnej wakacyjnej, autobusowej rozgłośni i powrót do domu.

2013-07-24 09:52

Ziemia Święta Podkarpacia

Adobe Stock

Kalwaria Pacławska to jedna z kilku wielkich „Nowych Jerozolim”, które powstały w XVII wieku na ziemiach polskich. Jest nie tylko miejscem kultu męki Pańskiej, ale także wielkim sanktuarium maryjnym.

W Lublinie rozpoczęło się spotkanie grupy kontaktowej Episkopatów Polski i Niemiec

2024-04-24 17:59

Konferencja Episkopatu Polski/Facebook

W dniach 23-25 kwietnia br. odbywa się coroczne spotkanie grupy kontaktowej Episkopatów Polski i Niemiec. Gospodarzem spotkania jest w tym roku abp Stanisław Budzik, przewodniczący Zespołu KEP ds. Kontaktów z Konferencją Episkopatu Niemiec.

Co nam w duszy gra

2024-04-24 15:28

Mateusz Góra

- Gospel jednoczy ludzi, wprowadza w dobry nastrój, a że jest to muzyka związana z Bogiem i modlitwą, to jest dla nas szczególnie bliska – zauważa uczestniczka warsztatów.

Bóg pragnie naszego zbawienia

Droga nawrócenia św. Augustyna

Święci i błogosławieni

W siedzibie MEN przedstawiono szokujący ranking szkół...

Wiadomości

Marcin Zieliński: Znam Kościół, który żyje

Maryjo ratuj! Ogólnopolskie spotkanie Wojowników Maryi w...

Krewna św. Maksymiliana Kolbego: w moim życiu dzieją...

Oświadczenie ws. beatyfikacji Heleny Kmieć

Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec

Bp Andrzej Przybylski: Jezus jest Pasterzem, nie...