Szkolne rekolekcje wielkopostne

Chrystus, drugi człowiek i ja

Tradycją Katolickiej Szkoły Podstawowej i Katolickiego Gimnazjum w Żarach są wyjazdowe szkolne rekolekcje wielkopostne. Dzięki ogromnej wieloletniej trosce ks. dziekana Tadeusza Dobruckiego przy wspólnym zaangażowaniu i współpracy z nauczycielami, rodzicami, wsparciu sponsorów uczniowie mogą przeżywać czas wzrastania duchowego.

...w Żarach

W dniach 26-28 lutego odbyły się w KSP w Żarach rekolekcje wielkopostne dla uczniów klas pierwszych, które poprowadzili: dk. Jarosław Czajko i dk. Robert Wyrozumski.
Tematem pierwszego dnia był "Jezus Przyjaciel". Dzieci uczyły się nowych piosenek, pracowały w zespołach, przygotowując dekoracje, którymi przyozdobiły duży karton. Drugiego dnia pod hasłem "Jezus Ratownik" uczniowie rozmawiali o przyjaźni, wymieniali cechy dobrego przyjaciela, a następnie kończyli swoje prace plastyczne, dzięki którym wielki karton zamienił się w bajkowy kufer. Trzeciego dnia pierwszoklasiści udali się do kościoła pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny na Mszę św., w której uczestniczyli także rodzice uczniów i nauczyciele. Podczas kazania nt. "Jezus - Droga" dk. Jarosław rozmawiał z uczniami o różnych znakach w życiu.

Bożena Majewska - nauczyciel KSP

...w Zagórzu Śląskim

Natomiast uczniowie klas II - IV Katolickiej Szkoły Podstawowej wyjechali w dniach 26 lutego - 1 marca na rekolekcje wielkopostne do Zagórza Śląskiego.
Już w pierwszym dniu naszego pobytu byliśmy na pięknym zamku "Grodno", gdzie usłyszeliśmy wiele ciekawych legend związanych z tym miejscem. W następnych dniach zwiedzaliśmy sztolnie - podziemne korytarze budowane w czasie wojny przez Niemców; zdobyliśmy szczyt pięknej Góry Sowiej, byliśmy na tamie i na podwieszanym moście, który znajduje się tuż nad Jeziorem Bystrzyckim. Codzienna Msza św. z nauką rekolekcyjną pozwalała nam zatrzymać się na chwilę i dostrzec rzeczy najważniejsze. Opiekun duchowy - ks. Tomasz Sałatka - wiedział co zrobić, aby przybliżyć nas do Pana Boga.
Nasz czterodniowy pobyt w Zagórzu Śląskim uprzyjemniała również piękna pogoda. Można powiedzieć, że słońce świeciło na niebie, ale również w naszych sercach.

Bernadeta Solska - nauczycielka KSP

...w Złotym Stoku

26 lutego uczniowie klasy V Szkoły Podstawowej i I Gimnazjum wyjechali na rekolekcje wielkopostne do Złotego Stoku. Okolica okazała się bardzo piękna. Opiekunowie zrobili nam niespodziankę i pierwszego dnia poszliśmy zwiedzać kopalnię złota. Przewodnik opowiedział nam wiele interesujących historii z nią związanych. Wieczorem wybraliśmy się do pobliskiego kościółka, gdzie ks. Tadeusz Dobrucki odprawił Mszę św. Następnego dnia wyszliśmy z przewodnikiem i opiekunami w góry, a potem pojechaliśmy do Kamieńca. Tam zwiedziliśmy piękny zamek i cudowną okolicę. W piątek rano pojechaliśmy do oddalonej o kilka kilometrów od Złotego Stoku miejscowości, gdzie zwiedziliśmy twierdzę, klasztor i piękny kościół, w którym uczestniczyliśmy w Mszy św. Na tych rekolekcjach nie tylko zwiedzaliśmy i bawiliśmy się, ale przede wszystkim pojednaliśmy się z Bogiem. Odpowiedzieliśmy sobie na wiele ważnych pytań. Uleczyliśmy swoje dusze.

Aleksandra Sulczewska - uczennica klasy VI KSP

* * *

Po zakończeniu każdych rekolekcji przychodzi czas zejścia z góry Tabor, czas na przejście od zachwytu do szarej, zwykłej rzeczywistości, do której trzeba włączyć entuzjazm wiary, wyniesiony z chwil spędzonych w Żarach, Złotym Stoku, Zagórzu... Ufamy, że radość płynąca z przeżycia rekolekcji wielkopostnych i łaski bycia dziećmi Bożymi okaże się zaraźliwa dla innych, również dla swoich bliskich we wspólnocie rodzinnej. Dziękuję w imieniu całej wspólnoty szkolnej szczególnie księżom, diakonom, nauczycielom, rodzicom, paniom pracującym w kuchni za podjęty trud i zaangażowanie w tegorocznych rekolekcjach. Dziękujemy za tych wszystkich kochanych, życzliwych ludzi, którzy wspomogli nas bezinteresownie. Bóg zapłać!

wicedyrektor Katolickiej Szkoły Podstawowej w Żarach

2003-12-31 00:00

Warszawa/ W sobotę rozpoczyna się w parafiach peregrynacja relikwii rodziny Ulmów

2024-05-04 07:58
Relikwie bł. Rodziny Ulmów

Marzena Cyfert

Abp Wojda na Jasnej Górze: chrześcijańska tożsamość jest nam potrzebna

2024-05-03 13:28

O tym, że chrześcijańska tożsamość jest nam potrzebna mówił na Jasnej Górze abp Tadeusz Wojda. Przewodniczący Episkopatu Polski, który przewodniczył Sumie odpustowej ku czci Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski apelował, by stawać w obronie „suwerenności naszego sumienia, naszego myślenia oraz wolności w wyznawaniu wiary, w obronie wartości płynących z Ewangelii i naszej chrześcijańskiej tradycji”. Przypomniał, że „życie ludzkie ma niepowtarzalną wartość i że nikomu nie wolno go unicestwiać, nawet jeśli jest ono niedoskonałe”.

Prezydent: dziękuję strażakom za służbę ludziom i Rzeczypospolitej

2024-05-04 15:06
Prezydent Andrzej Duda

Prezydent Andrzej Duda podziękował w sobotę strażakom za służbę ludziom i Rzeczypospolitej. Podczas centralnych obchodów Dnia Strażaka przypomniał, że tylko w 2023 r. strażacy podjęli pół miliona interwencji, podczas których udzielali wszechstronnej pomocy.

Zatrzymajmy się dziś i mocno przyjmijmy krzyż naszego...

#NiezbędnikMaryjny: Litania Loretańska - wezwania

Św. Florian, żołnierz, męczennik

Święci i błogosławieni

Wytrwajcie w miłości mojej!

Czy 3 maja obowiązuje wstrzemięźliwość od pokarmów...

Nakazane święta kościelne w 2024 roku

Świadectwo: Maryja działa natychmiast

Rodzina

Czy 3 maja obowiązuje nas udział we Mszy św.?