Reklama

Rodzina

#ZEROKOMPROMISÓW

Adobe Stock

„Nie sprzedajemy wyrobów nikotynowych nieletnim” – pod takim hasłem ruszyła jesienią 2020 r. kampania #ZEROKOMPROMISÓW. Jej celem jest uświadomienie społeczeństwu, jak ważne jest przestrzeganie przez sprzedawców ustawowego zakazu sprzedaży wyrobów zawierających nikotynę nieletnim.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Według statystyk, każdego dnia może po nie sięgać nawet 500 nieletnich chłopców i dziewcząt. Do kontaktu z papierosami przyznaje się ok. 70% uczniów w wieku 12 lat. To szokujące dane, o których zredukowanie warto walczyć. Tym bardziej że – według raportu IBRIS z listopada 2020 r. – wśród nastolatków rośnie w bardzo szybkim tempie popularność innej kategorii, tzw. wyrobów nowatorskich, czyli podgrzewaczy tytoniu. Przez laików są one mylnie utożsamiane z e-papierosami. Raport mówi, że chociaż podgrzewacze tytoniu są obecne na polskim rynku dopiero od 2017 r., to aż 25% badanej młodzieży w wieku 15-18 lat deklaruje, że podgrzewało tytoń, i jako powód wskazuje „aspiracyjność oraz większe zbliżenie do tradycyjnych papierosów niż e-papierosy”.

Kampanię #ZEROKOMPROMISÓW zainicjowała sieć dystrybucji e-papierosów eSmoking World. Dołączyły do niej kolejne sieci sprzedaży, które poczuwają się do prowadzenia działalności zgodnie ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

W ramach pierwszego etapu kampanii sieć eSmoking World przeprowadziła cykl szkoleń dla doradców klienta i rozpowszechniła materiały dla dorosłych konsumentów dotyczące odpowiedzialnego korzystania z produktów zawierających nikotynę o potencjalnie obniżonym ryzyku. Informacje o kampanii pojawiły się w miejscach, gdzie oferowane są produkty eSmoking World, a już wkrótce charakterystyczne plakaty będzie można zobaczyć również w innych ogólnopolskich sieciach sprzedaży. Choć organizator kampanii jest dystrybutorem wyrobów nikotynowych i akcesoriów, nie boi się głośno mówić o potrzebach i wyzwaniach społecznych, które dostrzega branża. A te są poważne – mimo obowiązujących przepisów wciąż istnieje problem dostępu osób nieletnich do nikotyny. Ważne jest zatem odpowiedzialne podejście do sprawy i bardzo restrykcyjne egzekwowanie obowiązujących przepisów, aby do zakupu nie doszło również wówczas, kiedy istnieje choćby najmniejsze podejrzenie, że wyroby te mogą zostać zakupione przez dorosłego z przeznaczeniem dla osoby nieletniej.

Istotą podjętych działań jest zaangażowanie jak największych sił i środków do walki z paleniem wśród młodzieży. Długofalowym celem akcji jest włączenie do kampanii – pod spójnym hasłem #ZEROKOMPROMISÓW – całej branży tytoniowej, w tym również producentów płynów do papierosów elektronicznych, wszystkich sprzedawców oraz instytucji administracji publicznej. Istotą tej kampanii jest eliminacja sprzecznych z prawem i szkodliwych społecznie praktyk, czyli dostępu osób nieletnich do tego typu produktów.

Dołączanie do akcji kolejnych partnerów dużych ogólnopolskich sieci handlowych dowodzi, że ta idea może jednoczyć wokół wspólnych działań i – jak zapowiadają organizatorzy – już na początku 2021 r. charakterystyczne symbole udziału w kampanii będą widoczne nie tylko w kilkuset punktach eSmoking World, ale i w kolejnych sklepach największych polskich sieci sprzedaży, w których sprzedawane są alternatywne wyroby nikotynowe.

– Niezwykle ważne są tu solidarność i połączenie sił, by można było liczyć na rzeczywiste, wymierne efekty podjętych kroków. Działając wielotorowo – zarówno jako branża e-papierosów, jak i odpowiedzialni handlowcy – chcemy skutecznie przeciwstawić się niezgodnym z prawem praktykom – podkreśla Steven Harvie, Country Manager British American Tobacco na Polskę i kraje bałtyckie.

Reklama

Kampania #ZEROKOMPROMISÓW ma być apelem do wszystkich przedsiębiorców, a szczególnie do ich pracowników, oferujących w sprzedaży wyroby nowatorskie i e-papierosy, by działali odpowiedzialnie oraz nie sprzedawali osobom nieletnim e-papierosów, podgrzewaczy, płynów ani żadnych powiązanych akcesoriów.

Eksperci oceniają, że skala problemu jest tak duża, iż rodzice, nie mogąc sobie poradzić z uzależnieniem dzieci, coraz częściej korzystają z pomocy psychologów i terapeutów. Tym większego znaczenia nabiera zatem racjonalne podejście dystrybutorów do sprzedaży wyrobów tytoniowych, które stają się coraz bardziej atrakcyjne dla młodych Polaków.

Misją organizatora kampanii – sieci eSmoking World należącej do British American Tobacco – jest wzmocnienie świadomości wśród sprzedawców sieci, że zarówno e-papierosy, jak i pozostałe wyroby o tzw. obniżonym ryzyku, zawierające nikotynę, przeznaczone są wyłącznie dla dorosłych palaczy.

– Nasze produkty są dostępne w kilkuset punktach sprzedaży oraz w ok. 8 tys. sklepów i stacji benzynowych. Postanowiliśmy rozpocząć i rozwijać kampanię, która wzmocni odpowiedzialne zachowania wszystkich, którzy zajmują się sprzedażą wyrobów nikotynowych. Wiemy, jak istotne dla naszej branży jest zdecydowane odcięcie się od zjawisk niepożądanych, a takim jest w pierwszej kolejności jakikolwiek dostęp osób nieletnich do nikotyny. Dołączanie kolejnych podmiotów do tej inicjatywy napawa nadzieją, że nasza determinacja przyniesie wymierne efekty – podkreśla Steven Harvie.

Podziel się:

Oceń:

+1 0
2021-01-27 09:45

[ TEMATY ]

Wybrane dla Ciebie

Wiara jest w modzie

Niedziela łódzka 28/2024, str. IV

Wspólnota Efez

Zdjęcia: archiwum prywatne

Wspólnota Efez

O Bogu, który daje siłę młodym ludziom, mówi Adam Niźnikowski, lider wspólnoty Efez i ewangelizator, w rozmowie z Julią Saganiak.

Więcej ...

Meksyk: Kościoły zdewastowane podczas marszów z okazji Dnia Kobiet

2025-03-12 14:36
Bazylika katedralna Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w Guadalajarze po marszu z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet 8 marca 2025 r.

Archidiecezja Guadalajara

Bazylika katedralna Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w Guadalajarze po marszu z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet 8 marca 2025 r.

Podczas marszów, które odbyły się 8 marca z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet, wiele katolickich katedr i kościołów w Meksyku zostało zdewastowanych, ich ściany pokryto graffiti, a konstrukcje zostały uszkodzone.

Więcej ...

Bojkotowanie Muzeum Pamięć i Tożsamość – antyklerykalne działania rządu

2025-03-12 21:35

Radio Maryja

Bojkotowanie Muzeum Pamięć i Tożsamość – antyklerykalne działania rządu w celu umniejszenia historycznej roli wielkiego Papieża Polaka.

Więcej ...

Reklama

Najpopularniejsze

Włochy: 13-letni uczeń ukarany za odmowę korzystania z...

Wiadomości

Włochy: 13-letni uczeń ukarany za odmowę korzystania z...

Pozwólmy sobie na częstsze przyjmowanie znaków od Boga

Wiara

Pozwólmy sobie na częstsze przyjmowanie znaków od Boga

Po co wierze definicje i formuły?

Wiara

Po co wierze definicje i formuły?

Jak ks. Alojzy Orione pojmował świętość?

Święci i błogosławieni

Jak ks. Alojzy Orione pojmował świętość?

Ksiądz zamordowany w Środę Popielcową

Kościół

Ksiądz zamordowany w Środę Popielcową

Zmarł ks. Marek Mekwiński. Kapłan zasłabł podczas...

Niedziela Wrocławska

Zmarł ks. Marek Mekwiński. Kapłan zasłabł podczas...

Oświadczenie ks. Michała Olszewskiego: Profeto kończy...

Kościół

Oświadczenie ks. Michała Olszewskiego: Profeto kończy...

Kanada: To kłamstwo wywołało antykościelną nagonkę....

Wiadomości

Kanada: To kłamstwo wywołało antykościelną nagonkę....

Czy możemy być pewni, że nasze modlitwy nie trafiają w...

Wiara

Czy możemy być pewni, że nasze modlitwy nie trafiają w...