Wynika z nich jednoznacznie, że ramadan (który w tym roku trwa na naszym kontynencie od 18 czerwca do 16 lipca) napędza konsumpcję, a handlowcy cieszą się, że w martwym okresie między świętami chrześcijańskimi to właśnie muzułmanie tłumnie odwiedzają sklepy. Sieci handlowe odpowiadają hojnie na potrzeby tej rosnącej z każdym rokiem grupy klientów, przygotowując m.in. specjalne „promocje ramadanowe”.
Z badań przeprowadzonych na zlecenia dziennika „Daily Mail” wynika, że tylko w tym roku brytyjska gospodarka zarobi na islamskim miesiącu postu ponad 140 mln euro. Francuscy wyznawcy islamu wydadzą w tym czasie na rodzinne świętowanie ponad 350 mln euro, co przekłada się na średnio ok. 400 euro na statystyczną muzułmańską rodzinę nad Sekwaną. Jest o co zabiegać. W 2013 r. tylko we Francji obroty związane z handlem żywnością "halal", tzn. przygotowywaną zgodnie z prawem islamskim, przekroczyły 5,5 mld euro. Zyski w tej dziedzinie
Pomóż w rozwoju naszego portalu