Koncert Wielkopostny, który odbył się 7 marca br. w łódzkim kościele pw. św. Maksymiliana Marii Kolbego, przebiegał pod znakiem duchowej łączności z Ojcem Świętym Janem Pawłem II. Został on zorganizowany
z inicjatywy Towarzystwa Przyjaciół Opery im. Ady Sari i Łódzkiego Ośrodka Kultury Chrześcijańskiej.
Wielkopostną medytację muzyczną zapoczątkował chór „Harmonia”. Zespół działający pod kierownictwem Jerzego Rachubińskiego wykonał m.in. psalm Czego chcesz od nas Panie Romualda Twardowskiego,
Modlitwę do Bogarodzicy Józefa Świdra i Już się zmierzcha Wacława z Szamotuł. Obok wspomnianych utworów religijnych kompozytorów polskich pojawiło się również głęboko wzruszające Stabat Mater Zoltana
Kodalya oraz Miserere Antonia Lottiego, wybitnego przedstawiciela szkoły weneckiej. Pełen skupienia, refleksyjno-modlitewny nastrój stworzony przez „Harmonię” sprzyjał wyciszeniu i zadumie,
tak bardzo potrzebnym w przeżywaniu świętych dni Wielkiego Postu.
Drugą część koncertu otworzył Ziemowit Wojtczak - baryton, występujący na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi. Szczególnie poruszały jego interpretacje Pieśni pokutnej, Modlitwy Pańskiej i W ciężkiej
niedoli, wielkopostnych dzieł Stanisława Moniuszki. Przekonywująco zabrzmiała również słynna Pietà Signore, którą skomponował Alessandro Stradella.
Następnie Ewa Szymkiewicz (mezzosopran) i Beata Zawadzka (sopran) z Teatru Wielkiego, zaprezentowały arie ze Stabat Mater Giovanniego Battisty Pergolesiego. Wdzięczne pole dla popisu wokalnego stworzyły
obu śpiewaczkom partie solowe z Mesjasza Haendla, Małej Mszy i Stabat Mater Rossiniego oraz z oratorium Paulus Mendelssohna-Bartholdy’ego. Artystkom akompaniował, zasiadający przy instrumencie klawiszowym,
Sławomir Bartkiewicz. Całość słowem wiążącym opatrzył Waldemar Pawłowski.
Dopełnieniem koncertu była wspólna modlitwa wykonawców i publiczności w intencji Ojca Świętego.
Pomóż w rozwoju naszego portalu