Kampania fundacji „Wolność od Religii” i Polskiego Stowarzyszenia Racjonalistów dotarła do Częstochowy. Billboard z napisem „Nie zabijam! Nie kradnę! Nie wierzę!” pojawił się m.in. na bloku sąsiadującym z Domem Handlowym "Puchatek". Krytycznie do kampanii odniósł się Konrad Głębocki, przewodniczący Wspólnoty Samorządowej.
W rozmowie z KAI podkreślił, że „autorzy kampanii wymierzonej przeciwko wierze w Boga powinni z dużo lepszym pożytkiem wydać pieniądze na wsparcie biednych dzieci, pozbawionych szans rozwojowych, zamiast na antyreligijną, kosztowną kampanię medialną.”
- Autorzy kampanii stawiają w jednym szeregu przestępstwa takie jak kradzież czy zabójstwo z wiarą, która nie tylko przestępstwem nie jest, ale bardzo często przynosi wiele dobra społecznego - mówi KAI Konrad Głębocki.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Już wcześniej do kampanii z ateistycznymi billboardami odniósł się podczas Mszy św. na rozpoczęcie Roku Wiary w archikatedrze częstochowskiej 11 października abp Wacław Depo. Metropolita częstochowski prowadzoną w Polsce kampanię billboardową przeciwko Bogu i religii określił jako „odejście od rozumu”.
Pierwsze ateistyczne billboardy kampanii „Wolność od Religii” pojawiły się już w październiku w Lublinie.