Ideą konkursu jest wyróżnianie polskich towarów, które w całości powstają w naszym kraju. Jest on skierowany do firm prywatnych, spółdzielni oraz przedsiębiorstw z udziałem skarbu państwa, opartych na polskim kapitale, które konsekwentnie budują swoje pozycje rynkowe stawiając na rodzime produkty i produkcje.
W plebiscycie, organizowanym przez tygodnik „Do Rzeczy”, przyznana została nagroda główna („100% Polski Produkt. Nagroda Główna 2017”) dla firmy posiadającej w portfolio „100% Polski Produkt”, a także wyróżniającej się zrównoważoną strategią działania, budując markę polskich produktów na rynku.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Przyznano też nagrodę specjalną („100% Polski Produkt. Nowość 2017”) za produkt spełniający kryteria wymienione w nagrodzie głównej, a który na rynku ukazał się w ciągu ostatniego roku.
Reklama
- Polacy mają zdolność nagłych zaangażowań, to jest nasza typowa cecha, natomiast znacznie gorzej idzie nam budowanie instytucji, czyli czegoś trwałego stałego, co trwa przez lata – powiedział Paweł Lisicki, redaktor naczelny „Do Rzeczy”. - Jeśli nam tak bardzo zależy na dobrej polityce historycznej, to równie mocno zależy nam na tym, aby pokazywać Polskę od strony nowoczesnej i innowacyjnej. Polacy nie tylko pamiętają, ale też potrafią wygrywać w światowej konkurencji. Temu służy ta nagroda – pokazaniu nie tylko tych produktów które są polskie, ale jeszcze wygrywają w konkurencji z innymi – podkreślił Lisicki.
Podczas gali wystąpienie na temat pokonywania własnych słabości wygłosił Łukasz Krasoń, poruszający się na wózku inwalidzkim, który w 2013 r. zaprojektował i zrealizował wraz z grupą przyjaciół ogólnopolski konwój rowerowy „Wstań i jedź”, podczas którego w ciągu 44 dni przemierzył blisko 2,5 tys. kilometrów na specjalnym rowerze, motywując ludzi do działania.
Do tegorocznej, drugiej już edycji konkursu wpłynęło kilkadziesiąt zgłoszeń. Łączny przychód wszystkich kandydatów, którzy zgłosili się do konkursu w tym roku wyniósł 7 mld zl.