Z listów do Redakcji

Nasze pielgrzymowanie do Krakowa i Łagiewnik

Niedziela sandomierska 50/2004

Bardzo wcześnie rano 5 października br. nasza klasa 3 b wspólnie z klasą 2, wychowawczyniami i rodzicami wyjechała na wycieczkę do Krakowa. Z niecierpliwością dopytywaliśmy się, czy daleko jeszcze do Krakowa.

Zwiedzanie zaczęliśmy od Wawelu. Z dużym zainteresowaniem oglądaliśmy katedrę wawelską. Najpiękniejszą z kaplic w katedrze jest Kaplica Zygmuntowska. W katedrze odbywały się koronacje i pogrzeby królów. Zobaczyliśmy pomnik nagrobny św. Jadwigi Królowej wykonany z białego marmuru. Widzieliśmy miejsce przechowywania relikwii św. Stanisława Biskupa patrona Polski. Zwiedziliśmy podziemia, a wśród nich kryptę gdzie ks. Karol Wojtyła odprawił Mszę św. prymicyjną. Nad kaplicą znajduje się Wieża Zygmuntowska z ogromnym Dzwonem Zygmunta, który dzwoni tylko podczas wielkich uroczystości. Każdy z nas chciał dotknąć serca dzwonu, gdyż - jak mówi legenda - spełnią się nasze marzenia, o których sobie pomyślimy. Później poszliśmy do Smoczej Jamy. Odpoczywając, patrzyliśmy na Wisłę i przepiękny Wawel. Następnie wąskimi uliczkami poszliśmy do kościoła Mariackiego. Do autobusu wracaliśmy spacerkiem obok Barbakanu. Kiedy już zebraliśmy się w autokarze wychowawczyni Grażyna Medyńska powiedziała nam, że czeka nas niespodzianka. Pojedziemy do sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Łagiewnikach. Dowiedzieliśmy się, że w dniu naszej wycieczki wypada wspomnienie św. Faustyny i jest tam odpust. Gdy przyjechaliśmy trwała akurat Msza św. celebrowana przez 30 księży. My, trzeciaki, przyjęliśmy Komunię św., a jedna z sióstr zakonnych nas wszystkich uśmiechem i dotykiem pozdrowiła. Sprawiło nam to wszystko wielką radość. Wychodząc z tego sanktuarium czekała nas jeszcze jedna niespodzianka. Wyjechaliśmy windą na taras widokowy na wieży obok sanktuarium. Widoki jakie stamtąd zobaczyliśmy i niedawne przeżycia przypomniały nam pierwsze słowa przewodniczki, że przyjechaliśmy na wycieczkę w taki piękny dzień.

2004-12-31 00:00

Papież: sobór zachęcał, by rodzice monitorowali i wspierali szkoły

2024-05-31 20:11

PAP/CLAUDIO PERI

To rodzice są głównymi architektami wychowania swoich dzieci, ale potrzebują w tym pomocy całego społeczeństwa, poczynając od szkoły - napisał Papież w przesłaniu na kongres stowarzyszenia APEL. Zrzesza ono rodziców szkolnictwa katolickiego we Francji. Liczy ono w sumie 991 tys. członków, reprezentujących 2 mln uczniów. Jest to największe stowarzyszenie rodziców w tym kraju.

Nabożeństwo pięciu pierwszych sobót miesiąca

W Fatimie 13 lipca 1917 r. Matka Boża powiedziała: „Widzieliście piekło, do którego idą dusze biednych grzeszników. Bóg chce je uratować, Bóg chce rozpowszechnić na świecie nabożeństwo do mego Niepokalanego Serca.

Łódź: Złoty jubileusz kapłaństwa bp. Ireneusza Pękalskiego

2024-06-01 15:00

Julia Saganiak

Abp Budzik o ks. Chmielewskim: docierały do nas...

Coraz większe napięcie w Brukseli...

Wiadomości

Nowenna do Najświętszego Serca Pana Jezusa

Święty Justyn

Święci i błogosławieni

W których diecezjach jest dyspensa w piątek po Bożym...

Dekrety rozdane

Aspekty

Mecenas Wąsowski: ks. Olszewski prosił, abym Wam to...

Ida Nowakowska: Chcę być jak moja Mama!