W diecezjach

Tego lata Beskid Śląski

Młodzież z Garbowa - Cukrowni w Beskidzie Śląskim

Archiwum parafii

Grupa dzieci i młodzieży (ponad 50 osób) z parafii pw. Macierzyństwa Najświętszej Maryi Panny w Garbowie - Cukrowni pod kierownictwem proboszcza ks. Mariana Szuby wypoczywała w Szczyrku.

Pierwszym dłuższym przystankiem jest sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Łagiewnikach, gdzie ks. Marian odprawia dla nas Mszę św. w kościele św. Faustyny, a następnie zwiedzamy sanktuarium św. Jana Pawła II. Wzmocnieni modlitwą szczęśliwie docieramy na pyszny obiad do hotelu w Szczyrku, gdzie mieszkamy przez 12 dni. Miejsce to położone jest malowniczo w Beskidzie Śląskim, w dolinie potoku Żylica. To świetne miejsce do uprawiania turystyki górskiej, z czego chętnie korzystaliśmy. Okoliczne grzbiety to Skrzyczne (1257 m n.p.m.) i Klimczok (1117 m n.p.m.), który zdobyliśmy już drugiego dnia. Sił dodawała nam codzienna Msza św.

Zwiedziliśmy Wisłę, a w niej skocznię im. Adama Małysza, muzeum narciarstwa, rynek i zamek Prezydenta RP oraz Bielsko - Białą i Studio Filmów Rysunkowych z pokazem produkcji filmu animowanego, a z obrzeża miasta wyruszyliśmy również na górski szlak „Szyndzielnię” (1028 m n.p.m.). Kolejne piękne miejsce to Ustronie, nad którym wznosi się Czantoria Wielka (995 m n.p.m.). Po czeskiej stronie stoi wieża widokowa, z której podziwialiśmy panoramę okolicy od Tatr po Katowice. W niedzielę pojechaliśmy do Wadowic, aby w bazylice uczestniczyć we Mszy św.; następnie zwiedzaliśmy rodzinny dom naszego kochanego Ojca Świętego Jana Pawła II. Później był czas na pyszne kremówki i pokłon Matce Bożej w murach klasztoru Kalwarii Zebrzydowskiej. Tego dnia późny obiad bardzo wszystkim smakował.

Ks. Marian Szuba

Archiwum parafii

W przeddzień wyjazdu czekało nas ostatnie spotkanie z dziką przyrodą - „Dolina Białej Wisełki”, skąpana w słońcu, prowadziła nas na „Baranią Górę” (1220 m n.p.m.). Płynąca tam niewielkim strumieniem Wisła pokonuje mnóstwo kaskad, spienia się i jest biała niczym mleko. Na szczycie był czas na dłuższy odpoczynek i posiłek. Doliną Czarnej Wisełki zeszliśmy do Jeziora Czarniańskiego, gdzie czekał na nas autokar. Ostatni dzień naszego pobytu to spacer po Szczyrku i czas na zakupy i pamiątki. Czas wypoczynku był integracją między kolonistami. Hotel popołudniami tętnił życiem, była strefa kibica, bawiliśmy się w gry i zabawy sportowe, ognisko, śpiewy i dyskoteki. Grupa korzystała z kąpieli na basenach, a przy okazji zwiedziła Żywiec. Młodzież wykazała się dużymi zdolnościami wokalnymi, jak i aktorskimi.

W ostatnim dniu po Mszy św. wyruszyliśmy w drogę do domu. Na naszej trasie jest jeszcze Rzeszów i Muzeum Diecezjalne, które zwiedzamy pod przewodnictwem ks. Pawła Batorego, który jako student służył w naszej parafii pomocą duszpasterską przez 8 lat. Zobaczyliśmy ponad 600 eksponatów. Zbiory to dzieła sztuki sakralnej, np. figura Madonny sprzed 1410 r. Jeszcze lody i krótki spacer po rynku. Zmęczeni upalnym dniem, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do Garbowa - Cukrowni.

Wspominając niezapomniane chwile kolonii, należy pamiętać, że nasza wyprawa nie odbyłaby się, gdyby nie starania proboszcza ks. Mariana Szuby. Bardzo serdecznie dziękujemy naszym sponsorom: wójtowi Gminy Garbów Kazimierzowi Firlejowi, kierownik GOPS w Garbowie Marcie Plesze oraz hurtowni „MN” Marka Nurzyńskiego, Materne z Łopatek, „Nałęczowiance” z Nałęczowa i „Cisowiance” z Drzewcy. Mamy nadzieję, że ks. kan. Marian Szuba będzie nadal organizował takie wspaniałe wyjazdy. Chcemy mu serdecznie podziękować za wspólnie spędzony czas.

0 0
2018-07-31 11:58

Polacy mogą podróżować niemal po całej Europie, latać do Turcji i Tunezji

PAP

Polacy bez przeszkód mogą już podróżować niemal po całej Europie; od środy przywrócono połączenia lotnicze z Turcją i Tunezją. Z powodu rosnącej na południu Europy liczby zakażeń koronawirusem niektóre kraje znów wprowadzają ograniczenia dla przybywających stamtąd osób.

Msza św. Wieczerzy Pańskiej w Wielki Czwartek rozpoczyna obchody Triduum Paschalnego

2024-03-28 07:18

Mszą Wieczerzy Pańskiej w Wielki Czwartek rozpoczynają się w Kościele katolickim obchody Triduum Paschalnego - trzydniowe celebracje obejmujące misterium Chrystusa ukrzyżowanego, pogrzebanego i zmartwychwstałego. Liturgia tego dnia odwołuje się do wydarzeń w Wieczerniku, kiedy Jezus ustanowił dwa sakramenty: kapłaństwa i Eucharystii.

Irlandczycy bronią matek i nie chcą zmiany definicji rodziny

2024-03-27 17:17

Adobe Stock

Zdecydowana większość Irlandczyków opowiedziała się przeciw poszerzeniu definicji rodziny i usunięciu z irlandzkiej konstytucji istotnego zapisu o powadze macierzyństwa. Tamtejsi katolicy mówią o „wielkim zwycięstwie zdrowego rozsądku”.

Zmarł ks. Roman Kneblewski

Roxie Węgiel: Wiara w Boga wyznacza mi kierunek życia

Postawiono zarzuty ks. Michałowi O.

Dziś Wielki Czwartek – początek Triduum Paschalnego

Bratanek Józefa Ulmy o wujku: miał głęboką wiarę,...

Jak przeżywać Wielki Tydzień?

W internecie pojawiło się nieznane dotąd nagranie...

Przewodniczący KEP: rozpoczynamy dziewięcioletnią...

Abp Galbas: Mówienie, że diecezja sosnowiecka jest...