Nasz pokłon Ostrobramskiej Pani

Niedziela legnicka 23/2005

Dzięki bożej łasce miałam okazję pielgrzymować do Wilna, do Matki Bożej Ostrobramskiej. Marzyłam o takiej pielgrzymce od czasu, gdy w siódmej klasie omawialiśmy Pana Tadeusza i słyszałam, że w cudowny sposób Matka Boża Ostrobramska uratowała życie Adamowi Mickiewiczowi. Na przełomie kwietnia i maja wyruszyliśmy w drogę. Pierwszy przystanek zrobiliśmy w Niepokalanowie. Byłam tam po raz pierwszy. Uczestniczyliśmy we Mszy św., oglądaliśmy ruchomą Panoramę Narodową - lekcje historii naszego narodu. Widzieliśmy Misterium Męki Pańskiej. Pierwszy nocleg mieliśmy już na Mazurach, nieopodal Kanału Augustowskiego. Drugiego dnia zwiedziliśmy sanktuarium w Studzienniczej - tam również uczestniczyliśmy we Mszy św. Nad jeziorem zobaczyliśmy pomnik Jana Pawła II z napisem: „Byłem tu wiele razy, ale jako papież po raz pierwszy i chyba ostatni”. Dziś wiemy, że to prawda. Następnie przekroczyliśmy granicę i byliśmy coraz bliżej celu.
Dobry Bóg dał mi na czas tej pielgrzymki przemiłe towarzystwo: p. Czesławę, Teresę i Jadzię. W ogóle wszyscy byli bardzo mili, pogodni. W sobotę oglądaliśmy Wilno z Góry Trzech Krzyży. Oprowadzał nas młody przewodnik polskiego pochodzenia.
Byliśmy na cmentarzu na Rossie. Leży tam Matka Józefa Piłsudskiego i serce Syna. W niedzielę zwiedziliśmy wiele ważnych i ciekawych miejsc, m.in. kościół św. Teresy, św. Anny, św. Kazimierza, św. Piotra i Pawła, katedrę, Uniwersytet Wileński i cerkwie. Oglądaliśmy mury miasta. Byliśmy również na zamku w Trokach. Wrażenia niezapomniane.
Uczestniczyliśmy we Mszy św. w kościele Ducha Świętego. Następnego dnia byliśmy w Ostrej Bramie. Byliśmy zbudowani wspólną modlitwą i śpiewem, naszym i Litwinów. Litewski organista, rozpoznawszy, że na Mszy św. są Polacy, zagrał pieśń Zdrowaś, Maryjo, którą śpiewaliśmy, każdy w swoim języku. Matka Boża Ostrobramska jest prześliczna. Jest tak bliska ludziom. Oddaliśmy Bogu przez Jej wstawiennictwo wszelkie troski, prośby i błagania. A ile było podziękowań i uwielbień Ojca Niebieskiego - to tylko On sam wie najlepiej. Przed noclegiem w okolicy Wilna śpiewaliśmy Apel Jasnogórski, Litanię Loretańską razem z klerykami z Wyższego Seminarium Duchownego z Wrocławia. W drodze powrotnej zwiedziliśmy jeszcze Świętą Lipkę. Następnie zatrzymaliśmy się w Gietrzwałdzie. Mogliśmy porównać, jak zadbane i bogate są nasze kościoły i sanktuaria, a jak biedne i jeszcze nieodrestaurowane świątynie w Wilnie. Po prostu brak pieniędzy. Wspaniałym opiekunem na pielgrzymim szlaku okazał się ks. Grzegorz.
Dzięki jego staraniom zwiedziliśmy muzeum Mickiewicza w Wilnie i płynęliśmy po Wigrach „statkiem papieskim”. Podziękowaliśmy mu słonecznikiem i kwiatami, które „wystrugał” z lipowego drewna kramarz.
Ta pielgrzymka była dla nas lekcją wiary, historii i patriotyzmu, umocniliśmy się w przekonaniu, „że dla Boga nie ma rzeczy niemożliwych”. Czuliśmy, że Bogu i Maryi bardzo na nas zależy. Chrystus jest Drogą, Prawdą i Życiem. Dziękuję Bogu za gościnność Litwinów. Ks. Grzegorzowi dziękujemy za wszystkie spędzone chwile. Za ognisko - też. Panom kierowcom dziękujemy za bezpieczna jazdę. W autokarze każdego dnia czytaliśmy i rozważaliśmy kolejne fragmenty Testamentu Jana Pawła II. Dobremu Bogu dziękujemy za wzrost wiary, nadziei i miłości.

2005-12-31 00:00

5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o Sercu Jezusa

Czerwiec to w Kościele miesiąc poświęcony szczególnie Najświętszemu Sercu Pana Jezusa. Czy wiemy o Nim to, co najważniejsze? Oto 5 rzeczy, które przybliżą nas jeszcze bardziej do Serca naszego Pana!

Karol Lwanga i towarzysze

www.glassisland.com

Papież Paweł VI w piśmie "Misterium paschalne" z 14 II 1969 r. zapowiadającym reformę kalendarza liturgicznego (od 1970 r.) postanowił włączyć do niego świętych z tzw. nowego świata, czyli spoza Europy, aby w ten sposób ukazać powszechność Kościoła katolickiego. W ten sposób w odnowionym kalendarzu kościelnym znaleźli się nasi święci patronowie pochodzący z Afryki, z Ugandy.

Pojedź do Taize!

2024-06-03 16:20
Grupa z Wrocławia podczas ubiegłorocznego wyjazdu.

Archiwum Taize Wrocław

Szukasz czasu dla siebie i dla Boga, ciekawych ludzi i międzynarodowych grupek dzielenia, radosnej zabawy ale też i ciszy? – koniecznie pojedź do Taize!

Nowenna do Najświętszego Serca Pana Jezusa

Przewodniczący KEP modli się za tragicznie zmarłe...

Czy pozwalam Jezusowi wejść do mojego życia i dokonać...

Abp Budzik o ks. Chmielewskim: docierały do nas...

W których diecezjach jest dyspensa w piątek po Bożym...

Dekrety rozdane

Aspekty

Coraz większe napięcie w Brukseli...

Wiadomości

Boże Ciało - 10 faktów, o których nie wiesz

Agnieszka Chrostowska z zespołu Siewcy Lednicy: Mimo...