Z Ewangelii św. Jana
Rzekł do nich Jezus: «Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Jeżeli nie będziecie jedli Ciała Syna Człowieczego ani pili Krwi Jego, nie będziecie mieli życia w sobie. Kto spożywa moje Ciało i pije moją Krew, ma życie wieczne, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym. Ciało moje jest prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem. Kto spożywa moje Ciało i Krew moją pije, trwa we Mnie, a Ja w nim. Jak Mnie posłał żyjący Ojciec, a Ja żyję przez Ojca, tak i ten, kto Mnie spożywa, będzie żył przeze Mnie. (J 6, 53-57)
Refleksja
Reklama
Właściwy obieg krwi w organizmie jest oznaką zdrowia i życia. W Starym Testamencie czytamy, że życie jest we krwi. A ponieważ życie należy do Boga, dlatego nigdy nie można było spożywać krwi zwierząt, aby nie zawłaszczać sobie życia. Kiedy Jezus zapewnia, że Jego Krew jest prawdziwym napojem, Jego słowa nie zostały właściwie zrozumiane, co skutkowało opuszczeniem Go przez wielu. Podczas Ostatniej Wieczerzy Jezus – za pośrednictwem chleba i wina, konsekrowanego przez Niego – faktycznie daje Swoje Ciało do spożycia, a Krew do picia. Podczas Eucharystycznej tajemnicy zostaje nam ofiarowana Krew Kalwarii jako krew życia, życia Chrystusa, które staje się naszym życiem. A zatem nie jest wystarczające to, że Krew Chrystusa została przelana na krzyżu; że zostaliśmy Nią obmyci podczas chrztu św.; że Jej oczyszczająca moc usprawiedliwia nas podczas spowiedzi; jest konieczne, abyśmy pili Krew Chrystusa podczas Eucharystii.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Z „Wprowadzenia do Ewangelii św. Jana” Antoniego Rosmini, kapłana (198-200)
Po ustanowieniu sakramentu Eucharystii Jezus powiedział uczniom, że odtąd będzie pił nowy kielich, razem z nimi, kiedy przyjdzie do swojego Królestwa. Nazywa go „nowym kielichem”, „nowym winem”, gdyż Jego Ciało zostanie uwielbione. Mówi, że będzie je pił razem z nimi, aby wskazać na ich uczestnictwo w Jego eucharystycznej obecności. Ta Krew, która Bożym zrządzeniem ma oczyszczać dusze, jest zarówno Krwią Syna Człowieczego, jak i Syna Bożego, Jezusa Chrystusa. On Ją dał ludziom pod postacią wina, Krew żywą i ożywiającą, prawdziwe oczyszczenie dusz, Krew Nowego i Wiecznego Przymierza. A zatem, obecność eucharystyczna Chrystusa pod postacią chleba i wina, jest obecnością, która nie podlega ziemskim prawom i daje duszy życie duchowe w Chrystusie, który już nigdy nie umiera, ponieważ Jego natura jest nieśmiertelna. Eucharystyczne Ciało Chrystusa ma postać nadprzyrodzoną, która pochodzi tylko z nieba i dlatego jest żywe i ożywiające: nic nie może Go zniszczyć.
Prośby
Bracia i siostry, wszyscy jesteśmy zaproszeni na ucztę Eucharystyczną. Prośmy Boga, aby obdarzył każdego, kto uczestniczy w tej tajemnicy, łaską żywej wiary i wołajmy:
Wysłuchaj nas, Panie.
Za Kościół Boży, by oczyszczony Krwią Chrystusa jaśniał blaskiem miłości i gorliwości:
Wysłuchaj nas, Panie.
Reklama
Za kapłanów, którzy w Kościele przewodniczą sprawowaniu Eucharystii, by swoim świadectwem potrafili prowadzić w wierze wspólnotę chrześcijańską:
Wysłuchaj nas, Panie.
Za cierpiących, by potrafili złączyć swoje cierpienia z ofiarą Chrystusa:
Wysłuchaj nas, Panie.
Panie, potrzebujemy Twojej obecności pośród nas; udział w Twoim Ciele i w Twojej Krwi niech pomaga nam żyć już tu, na ziemi, Twoim życiem, które znajdzie swoją pełnię w chwalebnym zmartwychwstaniu. Który jesteś Bogiem i żyjesz, i królujesz na wieki wieków. Amen.
Tekst pochodzi z książki: KREW CHRYSTUSA - codzienne rozważania na lipiec