Wspólnota z młodych lat jest na całe życie, czyli... rodzinne spotkanie seniorów KSM

KSM

W dniach 29.04-3.05.2023 zawitaliśmy na gościnną ziemię Rycką na zaproszenie Ks. Stanisława Chodźko, byłego asystenta diecezjalnego KSM Diecezji Siedleckiej i naszego przyjaciela z lat dziewięćdziesiątych.

Nie nudziliśmy się tu! Ksiądz Stasiu przygotował nam bardzo bogaty plan pobytu.

Odwiedziliśmy Kazimierz Dolny. Zwiedzaliśmy miasto Ryki z naszym dostojnymi przewodnikiem, a wieczorem podczas kolacji spotkaliśmy się z biskupem Henrykiem Tomasikiem, odpowiedzialnym z ramienia Episkopatu Polski za KSM w latach dziewięćdziesiątych i naszym przyjacielem ks. Julianem Brzezickim, byłym asystentem diecezjalnym KSM Diecezji Zamojsko-Lubaczowskiej. Swoją obecnością zaszczycili nas asystent generalny KSM ks. Andrzej Lubowicki oraz przedstawiciele Krajowej Rady KSM i Prezydium. Następnego dnia uczestniczyliśmy w Mszy św. celebrowanej w Sanktuarium Matki Bożej Gułowskiej - Patronki Żołnierzy Września.

Po niej udaliśmy na Kopiec Sienkiewicza w Okrzei, usypany między innymi przez przedwojennych KSM-owiczów.

Następnie przyszła pora na podziwanie uroków przyrody. Wzięliśmy udział w dwugodzinnym spływie kajakowym po pięknej i bardzo krętej rzece Wieprz.

Po trudach wiosłowania czekał na nas grill przygotowany przez proboszcza parafii Żabianka. Mieliśmy okazję zwiedzić wnętrze przepięknego XVII-wiecznego drewniango kościoła.

KSM

We wtorek udaliśmy się do Dęblina. Pod opieką pani przewodnik zwiedzaliśmy centrum miasta, Pałac Jabłonowskich, Fort Dęblinski i Muzeum Lotnictwa Wojskowego. Nie mogliśmy nie skorzystać z okazji zwiedzenia Muzeum Jana Kochanowskiego w Czarnolasie.

W ostatnim dniu naszego pobytu uczestniczyliśmy w uroczystej Mszy św. w kościele parafialnym w Rykach z udziałem władz miejskich i pocztów sztandarowych.

Oczywiście poza zwiedzaniem wykorzystywaliśmy też czas na wspominanie czasów naszej działalności w KSM.

W trakcie rozmów często pojawiała się osoba księdza prałata Antoniego Sołtysika, którego 5. rocznicę śmierci będziemy obchodzić 26 maja. Śpiewaliśmy pieśni religijne, patriotyczne, piosenki z naszych młodzieżowych czasów. Przygrywał nam na gitarze nasz przyjaciel ks Julian Brzezicki. Był to czas integracji dla naszych dzieci - lepiej się poznały, wspólnie się bawiły i grały.

Był to już nie pierwszy zjazd seniorów KSM, a my czujemy potrzebę organizacji kolejnych spotkań!

To były wspaniałe dni spędzone w gronie Przyjaciół z KSM i ich rodzin w domu rekolekcyjnym Domowego Kościoła w Bobrownikach.

+2 0
2023-05-04 11:06

Przewodniczący Prezydium Krajowej Rady Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży: KSM to sposób na życie

facebook.com/PatrykCzech

KSM to sposób na życie, to nie epizod piątkowego spotkania – powiedział Patryk Czech. Przewodniczący Prezydium Krajowej Rady KSM w rozmowie z KAI podsumował 30-lecie działalności Stowarzyszenia, przedstawił plany na najbliższą przyszłość i opowiedział kim są młodzi ludzie decydujący się na przynależność do wspólnoty.

Wchodzi w życie rozporządzenie w sprawie pigułki "dzień po"

2024-05-01 06:56

Adobe Stock

W środę wchodzi w życie rozporządzenie, na podstawie którego apteki mogą podpisywać umowy umożliwiające sprzedaż tzw. pigułki "dzień po" dla osób od 15. roku życia. Sami farmaceuci nie są jednak pewni, czy mogą sprzedawać pigułki tak młodym pacjentkom bez zgody rodzica.

Watykan: Koncerty i zwiedzanie Muzeów Watykańskich- propozycja na piątkowe wieczory

2024-05-02 07:09

Adobe Stock

Muzyka wraca do Muzeów Watykańskich, co także w tym roku będzie dodatkową atrakcją dla zwiedzających w piątkowe wieczory. Od 3 maja do 25 października odbędzie się tam 10 koncertów, których można wysłuchać podczas wizyty w papieskich kolekcjach dzieł sztuki.

#PodcastUmajony (odcinek 1.): Bez przesady

Nabożeństwo majowe - znaczenie, historia, duchowość +...

Św. Józef - Rzemieślnik

#NiezbędnikMaryjny: Litania Loretańska - wezwania

Świadectwo: Maryja działa natychmiast

Rodzina

Święta Mama

Matka Boża Dobrej Rady

Znamy datę prawnego objęcia urzędu biskupa...

Niedziela Sosnowiecka

Rozważania na niedzielę: gasnący antychryst