Niedziela Łódzka

Dolomity, czyli wakacje „piątki”

Niedziela łódzka 34/2014, str. 8

Sylwester Kołodziejczyk

Pierwsza taka wyprawa w Alpy miała miejsce dokładnie dziesięć lat temu. Organizatorem tegorocznego wyjazdu był nasz odchodzący duszpasterz ks. Paweł Dziedziczak. Na wycieczkę wyjechała ekipa miłośników górskich wędrówek. Studenci wyjechali z Łodzi wieczorem 26 lipca, na miejsce dotarli następnego dnia w południe. Ośrodkiem, do którego co roku przybywamy, jest kemping nieopodal pięknego, malowniczego miasteczka Cortina d’Ampezzo. Niezbędne (jak na studentów przystało) są namioty, karimaty i śpiwory. Niezbędny jest również sprzęt do górskich wędrówek: uprząż, lonża oraz kask. Wyjazd w Dolomity jest jedną z najdroższych opcji wakacyjnych łódzkiego duszpasterstwa, na którą wielu gromadzi środki cały rok.

Pogoda niestety nas nie rozpieszczała. Już pierwszego dnia po przyjeździe zastał nas rzęsisty deszcz. W niedzielę 27 lipca obraliśmy jako swój pierwszy cel wodospad Cascata di Fanes. Niestety po południu pogoda się zepsuła i w górach złapał nas deszcz. Celem wtorkowego wypadu był szczyt Monte Cristallo o wysokości 3221 m n.p.m., na który wyruszyliśmy z przełęczy Passo Tre Croci. Wtorek oraz środa również były deszczowymi dniami. Spędziliśmy je, zwiedzając Cortinę oraz inne pobliskie miasteczka, tj.: Misurina, Dobbiaco czy Aurenzo.

W czwartek pogoda wreszcie się poprawiła. Postanowiliśmy wykorzystać ten dar od matki natury i wyruszyliśmy z przełęczy Passo Falzarego na kolejny szczyt o nazwie Lagazuoi (2752 m n.p.m.). W piątek, ostatni dzień przeznaczony na wspinaczkę, udało nam się zdobyć jeszcze jeden szczyt: Punta Fiames (2240 m). Wieczorem, podczas pakowania bagaży pojawiła się burza. Do Łodzi powróciliśmy w sobotę 2 sierpnia.

Wyjazd w Dolomity z łódzkim duszpasterstwem to nie tylko piękne krajobrazy i górskie wspinaczki, ale przede wszystkim czas na rozwój duchowy. Dzięki ks. Pawłowi mogliśmy codziennie cieszyć się Mszą św. Codziennie o godz. 12 nie zapominaliśmy o modlitwie Anioł Pański, jak również o godz. 15 o Koronce do Miłosierdzia Bożego.

2014-08-21 13:03

W pogoni za świętym

Członkowie grupy regularnie wyjeżdżają w góry, by kontemplować piękno przyrody, integrować się i przysłuchiwać rozważaniom Jana Pawła ii

Archiwum parafii

Mieli wielkie plany na 2020 r., w tym organizację hucznych obchodów z okazji 100. rocznicy urodzin św. Jana Pawła II. Ze względu na pandemię uroczystości się nie odbyły, ale w ich miejsce narodziła się inicjatywa, którą mógł zapoczątkować tylko nasz święty rodak.

Krewna św. Maksymiliana Kolbego: w moim życiu dzieją się cuda!

Jej prababcia i ojciec św. Maksymiliana Kolbego byli rodzeństwem. Trzy lata temu przeżyła nawrócenie – i to w momencie, gdy jej koleżanki uczestniczyły w czarnych marszach, domagając się prawa do aborcji.

Na motocyklach do sanktuarium w Rokitnie

2024-04-19 19:00
Pielgrzymka Motocyklistów ze Świebodzina do Rokitna

Karolina Krasowska

Zaproszenie na pielgrzymkę motocyklistów do sanktuarium w Rokitnie.

Święty ostatniej godziny

Niedziela Przemyska

Gdy spożywamy Eucharystię, Jezus karmi nas swoją...

Św. Agnieszko z Montepulciano! Czy Ty rzeczywiście...

Zakończyła się ekshumacja szczątków ks. Michała...

„Niech żyje Polska!” - ulicami Warszawy przeszedł...

Rozpoczął się proces beatyfikacjny sł. Bożej Heleny...

Święci i błogosławieni

Przewodniczący KEP prosi, by najbliższa niedziela była...

Zakaz działalności dla wspólnoty

Niedziela Zamojsko - Lubaczowska

Zakaz działalności dla wspólnoty "Domy Modlitwy św....