W Stanach Zjednoczonych przeprowadzono badanie wykorzystywania Twittera przez członków różnych grup religijnych oraz ateistów. Badanie jest o tyle wartościowe i wiarygodne, że jego autorzy przekopali się przez 96 mln tweetów 250 tys. użytkowników Twittera, którzy określają się jako religijni.
Z badania można wyciągnąć wiele wniosków. Przede wszystkim ten, że ateiści, grupa liczebnie najmniejsza, są jednocześnie najbardziej płodnymi użytkownikami Twittera i mają największą liczbę śledzących. Z pozostałych grup religijnych, które badano, czyli: chrześcijan, muzułmanów, żydów, buddystów i hinduistów, najaktywniejszymi użytkownikami Twittera pod względem średniej liczby komunikatów są muzułmanie, którzy wraz z żydami mają też największą liczbę śledzących. Chrześcijanie z kolei odróżniają się od innych użytkowników tego narzędzia komunikacji społecznej używanymi słowami. W ich wpisach najczęściej można spotkać słowa: Jezus, Biblia i Chrystus. Ateiści natomiast bardzo często używają słów: ewolucja i nauka.
Zdaniem specjalistów, media społecznościowe, takie jak właśnie Twitter, będą odgrywały coraz większą rolę w życiu społecznym. Dla grup religijnych nie są może ważne ze względu na pozyskiwanie nowych wyznawców, ale stanowią doskonałą platformę religijnej ekspresji swoich odczuć.
Pomóż w rozwoju naszego portalu